×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
هشدار سطح قرمز هواشناسی خوزستان نسبت به بارش بالاتر از ۱۰۰ میلیمتر

در این اطلاعیه آمده است: بارشی پیرو هشدار سطح نارنجی مورخ ۲۲ آذر، با تقویت سامانه بارشی، حجم بالای بارش همراه با سیلابی شدن مسیل‌های کوهستانی و آبگرفتگی معابر شهری همراه با رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف ارتفاعات خوزستان و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

بر اساس این هشدار سطح قرمز ، میزان بارندگی بالاتر از ۱۰۰ میلیمتر در سردشت دزفول ، شیهون، حسینیه، اندیکا، لالی و ارتفاعات شرقی ایذه و دزپارت قابل انتظار است که تا اواسط روز سه‌شنبه هفته آینده ادامه دارد.

اثر مخاطره شامل شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در مناطق باد شده، طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای و آبگرفتگی معابر عمومی است.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این با صدور ۲ اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به وقوع بارندگی و رعد و برق در خوزستان در آخر هفته جاری هشدار داده بود.

اوایل آذر بیشترین میزان بارش سال زراعی جاری ایستگاه‌های هواشناسی و باران سنجی خوزستان در هفت شهیدان مسجدسلیمان با ۱۰۵ میلیمتر و شوشتر با ۸۳.۲ میلیمتر ثبت شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.