×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
اجاره بهای برخی املاک شهرداری اهواز تنها ۲ هزار تومان است

علی‌مدد هاشم پور در بیست و یکمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر اهواز در صحن علنی این شورا، با بیان اینکه اجاره برخی املاک شهرداری پس از اصلاح در  سال های گذشته به ۳۵ هزار تومان رسیده است، ادامه داد: شهرداری باید به طور جدی نسبت به به روز رسانی حق اجاره املاک شهرداری ورود کند و اجازه ضایع شدن حق شهرداری را ندهد.

هاشم پور همچنین افزود: عوارض شرکت های بزرگ که دفتر مرکزی آنها در تهران است باید به حساب شهرداری اهواز واریز شود ولی شاهد هستیم با وجود تاکید استاندار، همچنان شرکت های بزرگ عوارض خود را در تهران پرداخت ولی خدمات را از خوزستان دریافت می کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز،تاکید کرد: مطالبه ۱۰ درصد سهم شهرداری از مسکن و شهرسازی و همچنین پیگیری وصول عوارض آلایندگی هوا که رقمی بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است از جمله مطالبه های مهمی است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

بودجه ۱۴۰۱ برای کمک به مدیریت شهری نیاز به اصلاح دارد

وی گفت: در بودجه ۱۴۰۰ ردیف ها و تبصره هایی پیش بینی شده بود که امکان خرید اتوبوس و تکمیل مترو کلانشهرها را فراهم می کرد که می توانست کمک شهرداری ها باشد ولی متاسفانه در بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۱ این ردیف ها حذف شده است.

هاشم پور، ادامه داد: با حذف این ردیف ها در بودجه سال آینده، شوراها و شهرداران کلانشهرها با چالش مواجه می شوند که امیدواریم با ورود نمایندگان مجلس به موضوع، این موارد اصلاح شود.

وی ادامه داد: ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای تکمیل قطار شهری و حمل و نقل عمومی کلانشهرها در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود که نیمی از آن توسط شهرداری و ۵۰ درصد دیگر توسط دولت بازپرداخت می شد که در بودجه ۱۴۰۱ تمام مبلغ بازپرداخت این ردیف به عهده شهرداری ها قرار گرفته است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز با تاکید بر اینکه سهم ۵۰ درصد دولت باید در این ردیف بودجه دوباره لحاظ شود گفت: قطارشهری تمام کلانشهرهای کشور تکمیل و ناوگان حمل و نقل آنها به روز رسانی شده است ولی شهرداری اهواز در این زمینه با عقب ماندگی های فراوانی مواجه است به همین دلیل این بودجه آسیب بیشتری به اهواز نسبت به سایر کلانشهرها وارد می کند.

وی ادامه داد: در گذشته ۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده مستقیم به حساب شهرداری ها واریز می شد که بر اساس بودجه سال آینده این مالیات در اختیار وزیر کشور قرار می گیرد و به صورت غیرمستقیم به حساب شهرداری واریز می شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز تاکید کرد: با توجه به اینکه عوارض آلایندگی نفتی، عوارض گمرکی، عوارض جرایم راهنمایی و رانندگی و همچنین یارانه سالها است که به شهرداری اهواز پرداخت نشده است به همین دلیل واریز عوارض ارزش افزوده به حساب وزارت کشور به طور قطع شهرداری ها را با مشکل مواجه می کند که پیشنهاد ما اصلاح بودجه به شرایط قبل است.

وی با انتقاد از حذف خرید قیر از بودجه ۱۴۰۱ گفت: همچنین در بودجه ۱۴۰۱، هزینه یک درصد از بودجه مالیات بر ارزش افزوده به تشخیص وزیر کشور داده شده است که پیشنهاد ما حذف این بند است.

ممیزی املاک سالهاست که در اهواز انجام نشده است

هاشم پور، با بیان اینکه منابع و مصارف در شهرداری اهواز متناسب نیست گفت: در هشت ماه گذشته بیش از ۹۰ درصد وصولی های شهرداری  برای مسایل جاری به ویژه حقوق  ۹ هزار پرسنل این شهرداری هزینه شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز، اظهار داشت: درآمدهای وصول شده اهواز در سال ۱۳۹۹، ۱۶ هزار میلیارد ریال بوده که  ۱۲ هزار میلیارد ریال آن برای مسایل جاری هزینه شده است و این موجب شده تا امکان اجرای هیچ طرح عمرانی بزرگی در اهواز وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه ممیزی املاک سالهاست که در اهواز انجام نشده است گفت: فعال کردن ممیزی املاک مناطق، وصول مطالبات، توانمندسازی سازمان های شهرداری، فروش اموال مازاد، کاهش هزینه ها، وصول درآمدهای شهرداری، هوشمندسازی فرایند اداری و همچنین به روز رسانی حق اجاره ها برخی اقدام ها برای درآمدزایی شهرداری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

هاشم پور،ادامه داد: سازمان های شهرداری از نظر مالی به طور کامل وابسته به شهرداری هستند و این در حالی است که باید با توانمندسازی این سازمان ها در مسیر استقلال مالی آنها گام برداشت.

پرداخت حقوق کارگران شهرداری اهواز پیش از کارمندان 

وی ادامه داد: حق سنوات کارگران شهردای اهواز از سال ۹۲ تا کنون پرداخت نشده است که ۵۴۰ میلیارد ریال برای پرداخت این دیون تصویب و به زودی این مبلغ به کارگران داده می شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز گفت:شهرداری اهواز پرداخت حقوق کارگران را نسبت به کارمندان شهرداری در اولویت قرار داده است که این اقدام شایسته تقدیر است.

هاشم پور افزود: لکه گیری آسفالت، نخاله برداری، نظارت بر کار پیمانکاران نظافت شهری، جمع آوری سگ های بدون صاحب، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، پیشنهاد لایحه بسته تشویقی برای همکاران در آستانه بازنشستگی و همچنین استفاده از نیروهای توانمند از جمله اقدام هایی است که باید در اولویت قرار گیرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز، ادامه داد: هم اکنون ۱۸ نفر در شهرداری اهواز بالای ۳۵ سال سابقه فعالیت دارند و بیش از ۳۰ نفر نیز بین ۳۰ تا ۳۵ سال سابقه کار دارند که باید زمینه بازنشستگی این افراد فراهم شود.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.