×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
تصویب لایحه خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برای اهواز

در بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با دو دستور کار برگزار شد، لایحه درخواست خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس در قبال اوراق مشارکت با اکثرایت آراء تصویب شد.

علی‌مدد هاشم‌پور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز در این خصوص اظهار کرد: در قانون بودجه سال جاری، شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری مجاز هستند ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی منتشر کنند.

وی افزود: ۵۰ درصد این اوراق مالی باید برای طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری اختصاص داده شود که در این خصوص شهرداری اهواز لایحه انتشار ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ارائه داده است. سود این اوراق ۱۸ درصد درصد است که ۵۰ درصد اصل و سود بر عهده شهرداری و ۵۰ درصد به عهده دولت است.

هاشم‌پور بیان کرد: علاوه بر مصوبه شورای شهر، باید تاییدیه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری را نیز داشته باشیم. شهرداری باید برای سازمان شهرداری‌ها نیز نامه ای ارسال کند تا بازپرداخت ۵۰ درصد سهم شهرداری را بپذیرد. طرح توجیه فنی و اقتصادی آن نیز آماده شده است.

وی افزود: در این کمیسیون نظر همه دوستان این بود که از طریق اوراق مشارکت ۲۰۰ میلیارد تومان، ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.