×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار: شهرداری‌های خوزستان ابتکار عملی در زیباسازی شهری ندارند

صادق خلیلیان پنجشنبه در نشستی با حضور معاون عمرانی وزیر کشور و جمعی از شهرداران خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری بیان کرد: شهرداری‌ها در اغلب موارد اعتبار دریافتی را برای پرداخت حقوق کارکنان استفاده می کنند که باید از این حالت خارج شد.

وی افزود: شهرداری‌ها معمولا از محل ارزش افزوده و عوارض، حقوق کارکنان را پرداخت می کنند و نقدینگی برای زیبایی شهر باقی نمی‌ماند؛ این موضوع نشان می دهد ابتکار عملی در شهرداری ها برای زیباسازی شهر وجود ندارد.

استاندار خوزستان اظهارداشت: معاونت عمرانی استانداری باید راهکاری برای شهرداران و شورای شهر اتخاذ کند تا علاوه بر ایجاد الگوی توسعه شهری فشاری به مردم وارد نشود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه و عمران شهری براساس الگوهای زندگی مردم و فرهنگ منطقه افزود: باید در شهرداری‌ها در بخش‌های مختلف انعقاد قرارداد و یا پیمانکاری به گونه ای عمل شود که فساد اقتصادی حذف شود.

خلیلیان با بیان اینکه اقداماتی باید در اصلاح ساختاری شهرداری ها انجام شود،  اظهارداشت: برخی افراد فاقد هویت در شهرداری حقوق دریافت می کنند.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در این نشست گفت: عمده درآمدهای شهرداری ها در هزینه های جاری هزینه می شود و انجام پروژه های شهری رها شده است.

سیاوش محمودی با بیان اینکه برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها باید فکری شود، افزود: بالغ بر ۶۰ درصد جرائم رانندگی و عوارض گمرکی چندین سال است که به شهرداری پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه تجهیز و فعالیت های شهرداری ها با پرداخت همین هزینه ها انجام می شود، ادامه داد: بعد از ۱۰ سال طرح جامع اهواز تصویب شد و طرح تفصیلی هنوز تعیین تکلیف نشده است.

امروز با حضور معاون عمرانی وزیر کشور نشستی با استاندار خوزستان و شهرداران استان برگزار شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.