×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چه می‌شود که جمعیت واکسن‌نزده افزایش می‌یابد؟

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال اهواز حداقل یک مرحله واکسن دریافت کرده‌اند اما تنها حدود ۶۵ درصد این جمعیت، دو مرحله واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی افزود: حدود ۳۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال اهواز هنوز مراحله دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند. ۱۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال اهواز نیز هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند بنابراین هنوز ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر از بالای ۱۸ ساله‌های اهواز واکسن دریافت نکرده‌اند.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: زمانی واکسیناسیون موفق است که ۸۰ درصد جمعیت هدف در بازه زمانی شش ماهه دو دوز واکسن را دریافت کنند در حالی که اکنون حدود ۱۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال واکسن نزده‌اند و ۳۵ درصد نیز هنوز مرحله دوم را دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: کسانی که هشت تا ۹ ماه از تزریق دوز اول واکسن‌شان گذشته، اکنون آنتی بادی ندارند و مانند این است که واکسنی دریافت نکرده‌اند بنابراین این جمعیت در حال اضافه شدن به جمعیت واکسن‌نزده‌ها هستند.

احمدی‌بلوطکی گفت: این موارد موجب می‌شود روند کنترل کرونا بر اساس واکسیناسیون با مشکلاتی روبه‌رو شود.

وی بیان کرد: در صورتی که افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند و افرادی که نوبت دوز دوم‌شان فرا رسیده است، واکسن خود را دریافت کنند و همچنین جمعیت هدف دوز بوستر این دوز را دریافت کنند، واکسیناسیون موفق است بنابراین با این شرایط، حالا حالاها کنترل بیماری امکان‌پذیر نیست.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: کنترل بیماری چند وجه دارد و شامل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، انجام فرآیند غربالگری و بیماریابی فعال و واکسیناسیون است.

وی با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در کاهش مراجعات بیان کرد: اگر قرار باشد ۱۰ درصد بالای ۱۸ ساله‌ها واکسن نزنند و از طرفی تاخیر در تزریق دوز بوستر نیز ایجاد شود، یک باره بیماری فعال می‌شود و ممکن است ناگهان در آذرماه طغیانی از بیماری رخ دهد.

احمدی‌بلوطکی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یافته است، افزود: مردم به تدریج دارند ماسک را از خود دور می‌کنند که این مساله زنگ خطر است. حتی اگر همه افراد جامعه در مدت شش ماه دو مرحله واکسن را دریافت کنند، باید در شرایط پاندمی دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود زیرا هیچ کدام از واکسن‌های موجود در دنیا ایمنی صددرصد ایجاد نمی‌کند. از طرفی خطر جهش بیماری و احتمال بروز واریانت واکسن‌گریز نیز وجود دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.