×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
طرح پیشگیری از اعتیاد درمناطق حاشیه‌ای سه شهرستان خوزستان درحال اجراست

علی حسن زاده  بیان کرد: این طرح با محوریت مناطق آسیب خیز و با هدف رشد و ارتقای انواع مهارت‌های زندگی (خودآگاهی،کنترل هیجانات، برقراری ارتباط موثر) برای نخستین بار در استان خوزستان و در شهرستان های اهواز، آبادان و شوش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از گروه‌هایی که برنامه‌ریزی پیشگیرانه برای آنها بسیار ضروری است اقشار ساکن در محلات حاشیه‌ای هستند ادامه داد: با آگاه سازی و مهارت‌آموزی می‌توان تغییرات مطلوبی در نگرش، دانش و رفتار افراد ایجاد کرد و به آنها کمک کرد تا از خود در برابر آسیب‌های احتمالی از جمله اعتیاد محافظت کنند.

وی ادامه داد:  افراد ساکن در محله‌های حاشیه‌ای به دلیل زندگی در محیط پرخطر، مشاهده افراد مبتلا به سوء مصرف مواد و دیگر معضلات بیشتر از دیگر اقشار جامعه در معرض خطر اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن قرار می‌گیرند، به همین دلیل نیازمند توجه، طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی متناسب با شرایط زندگی خود هستند.

حسن زاده با اشاره به اینکه برگزاری چنین طرح هایی به این افراد کمک می‌کند تا با اعتماد بیشتری به خود و توانایی هایشان، به مقابله با مشکلات زندگی در محلات آسیب خیز بروند اضافه کرد: مدرسان این دوره، مربیان و تسهیلگران آموزش دیده توسط سازمان بهزیستی کشور هستند که این طرح را از طریق برگزاری کلاس با استفاده از روش یادگیری فعال و مشارکتی برای تعدادی از افراد ۲۰ تا ۳۵ سال محلات اجرا می‌کنند.

طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده نرخ شیوع مواد مخدر در جامعه ایران ۴/ ۵ دهم درصد است که از این رقم ۱۰ درصد معتادان را زنان دارای اعتیاد به مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.