×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
معاون استاندار خوزستان: کم تحرکی و نوع خوراک باعث بروز بیماری‌ها است

رضا نجاتی در نشست کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: امروزه فرهنگ و ذایقه مردم به سمت غذاهایی با کالری بالا مانند فست فود تغییر کرده و از طرفی نبود تحرک بدنی به واسطه شیوه زندگی آپارتمان نشینی و ماشینی موجب شده که افراد دچار مشکلات بهداشتی و درمانی شوند.

وی گفت: از طریق پیگیری مصوبات این کمیته، می‌توان پیگیر سلامت مردم و حل مشکلات حوزه سلامت و عوامل تهدید کننده محیطی باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: در بحث سلامت، پیشگیری از بیماری به لحاظ مالی و روحی بسیار مفیدتر و کم هزینه است و از آنجا که دولت تسهیلات فراوانی در بخش کشاورزی و صنعتی ارایه می‌دهد باید بتوانیم غذا و مواد سالمی در اختیار مردم قرار دهیم.

وی افزود: مردم باید به نکات ارایه شده توسط مسوولان و کارشناسان امر توجه جدی داشته باشند به عنوان مثال نباید تنها به دنبال یک نان سفید و ترد باشند بلکه کیفیت نان از بابت درصد سبوس و … برای آنها مهم باشد؛ همچنین به تولیدات کشاورزی که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید توجه شود.

نجاتی گفت: این نشست‌ها در راستای آگاهی بخشی، آموزش و نظارت بر تولید کنندگان است و سلامتی مردم جامعه باید در اولویت باشد تا علاوه بر داشتن یک جامعه سالم و پویا، شاهد توسعه همه جانبه امور باشیم.

وی بر اهمیت موضوع صیانت از حقوق مردم در امر سلامت و به ویژه امنیت غذایی تاکید کرد و افزود: اکنون با توجه به موضوع کرونا بیش از گذشته در این رابطه وظیفه داریم و باید به این امر توجه کنیم.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.