×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونا در خوزستان از اول آذرماه

ولی‌الله حیاتی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به تاثیر پوشش پایین واکسیناسیون برخی شهرها در رتبه کشوری استان خوزستان، اظهار کرد: فرمانداران شهرستان‌هایی که پوشش واکسیناسیون کمتر از میانگین استانی دارند، باید تا هفته آینده حداقل ۵ درصد و حداکثر ۱۰ درصد و بالاتر، پوشش واکسیناسیون را افزایش دهند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به جلسات ستاد مدیریت کرونا افزود: در ویدیوکنفرانس جلسه امروز مشاهده شد که برخی فرمانداران پشت سیستم نیستند و حتی معاون‌شان را به جای خود نگذاشته‌اند و تنها یک کارشناس پشت سیستم است؛ باید اسامی فرماندارانی که پشت سیستم نیستند، به من ارائه شود.

حیاتی بیان کرد: محدودیت‌های هوشمند کرونا نیز از اول آذرماه در خوزستان اعمال می‌شود و با توجه به این موضوع، نیروهای دستگاه‌های اجرایی باید واکسن تزریق کرده باشند و در غیر این صورت هر ۱۵ روز یک بار با هزینه شخصی تست PCR انجام دهند.

وی گفت: از اول آذرماه حمل و نقل با خودروی شخصی نیز منوط به تزریق دو دوز واکسن و عدم ابتلا به بیماری است. اگر این موارد رعایت نشود جریمه یک میلیون تومانی اعمال می‌شود و در صورت پرداخت نکردن جریمه در مدت سه ماه، این جریمه به ۲ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان افزود: رانندگان حمل و نقل درون شهری نیز باید دو دوز واکسن دریافت کرده باشند و بیمار نباشند در غیر این صورت توقیف وسیله نقلیه، توبیخ راننده و در صورت استمرار نیز تمدید نشدن پرونده رانندگان اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: واحدهای صنفی نیز تزریق دو دوز واکسن، نصب کد QR در محل و مبتلا نبودن به بیماری را باید مورد توجه قرار دهند. در صورتی که این موارد رعایت نشود، ارسال اخطار کتبی، مسدود شدن پوز بانکی به مدت دو هفته و در نهایت پلمب ۳۰ روزه به ترتیب اعمال می‌شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.