×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
زمستان امسال در صورت محدودیت گاز با کمبود برق روبرو خواهیم شد

کیومرث زمانی اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان بیش از۱۲۰ مصوبه در راستای هماهنگی و پیگیری مشکلات صنعت برق اخذ و عبور از پیک بار ۱۴۰۰ همچنین مشکلات ناشی از خشکسالی و کمبود تولید برق داشته که اجرایی نمودن همین مصوبات و همکاری مجموعه صنعت برق، باعث عبور موفقیت آمیز از پیک تابستان شد.

وی افزود: از جمله این مصوبات می توان به الزام نیروگاه های مشترکان به تولید و تزریق برق مازاد خود به شبکه سراسری به میزان ۹۰۰ مگاوات، جلب همکاری مشترکان صنعتی بخصوص صنایع فلزی و سیمانی و محدود نمودن آنها در ساعات پیک بار برای کاهش یا صفر نمودن خاموشی خانگی، پیگیری منظم شناسایی و جمع آوری مراکز غیرمجاز رمز ارز و تعامل با رسانه ها و مردم برای کاهش مصرف برق، اشاره کرد.

وی ادامه داد: در شبکه تحت پوشش ما تنها ۱۰ درصد نسبت به متوسط مناطق دیگر کشور محدودیت و خاموشی برنامه ریزی شده شهری اعمال شد که با اجرایی نمودن مصوبات شورای پایایی، این محدودیت ها نیز در خوزستان به صفر رسید و این حاصل کار شبانه روزی اعضای شورای پایایی منطقه ای استان و پایش لحظه ای شبکه بود.

زمان افزود: با توجه به این موضوع از هم اکنون برنامه لازم برای گذر از زمستان ۱۴۰۰ انجام و مقرر شده است طی برگزاری نشست های منظم شورای پایایی مساله استفاده نیروگاه ها از سوخت دوم و میزان تاب آوری آنها در کار با این سوخت ها بررسی و آسیب شناسی شده و  باید راهکار مناسب برای برون رفت از موضوع توسط متولیان امر تولید برق اندیشیده شود.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور تصریح کرد: همکاری مشترکان بزرگ صنعتی که مصرف انرژی بالایی دارند نیز می بایست در زمستان جلب تا با کاهش مصرف همراهی لازم را برای گذر از این فصل سرد داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور با تقدیر و تشکر از کلیه مدیران و کارکنان شرکت های تحت پوشش صنعت برق جنوب غرب کشور، گفت: کلیه بازیگران صنعت برق باید با همدلی و همکاری مشکلات را حل و فصل کنند تا زمستان پیش رو مانند تابستانی که گذشت برق پایداری برای مشترکان تامین شود.

شرکت برق منطقه ای خوزستان دارای ۹ هزارو ۱۶۲ کیلومتر خط شبکه انتقال و فوق توزیع برق و ۲۴۵ پست انتقال و فوق توزیع می باشد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.