×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
اقدامات پیشگیرانه آبفا اهواز پیش از شروع فصل بارندگی

سعید دشتی‌زاده با اشاره به اقدامات پیشگیرانه شرکت آب و فاضلاب اهواز پیش از شروع فصل بارندگی، اظهارکرد: عملیات لایروبی و صفحه‌کشی شبکه و حوضچه‌های فاضلاب در نقاط مختلف شهر برای آمادگی هر چه بیشتر در مقابله با چالش‌های فصل بارندگی در حال انجام است و در این راستا هیچ گونه توقف وجود ندارد.

وی افزود: در یک ماه اخیر در منطقه یک شرق اهواز ۷۶۹۳ متر، منطقه ۲ غرب ۴۱۰۰ متر، منطقه ۳ شرق ۱۳۱۰۵ متر و منطقه ۴ غرب ۱۰۲۰ متر لایروبی و صفحه‌کشی خطوط فاضلاب انجام شده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: همچنین در زمینه لایروبی حوضچه‌های آدم‌رو فاضلاب در منطقه یک شرق اهواز ۲۱۱۸ باب حوضچه، منطقه ۲ غرب ۱۶۴۶ باب، منطقه ۳ شرق ۱۱۱۹ باب و منطقه ۴ غرب ۱۶۶ باب حوضچه آدم‌رو فاضلاب تخلیه و لایروبی شده‌اند.

دشتی‌زاده با بیان آسیب‌های ناشی از سرقت درب منهول‌های فاضلاب عنوان کرد: با سرقت هر درب منهول، در درجه‌ اول سلامت، جان و مال شهروندان به خطر می‌افتد. سپس با پُر شدن منهول از اجسام خارجی و زباله، انسداد خطوط و در نتیجه پس‌زدگی شبکه فاضلاب روی می‌دهد که نیازمند حضور گروه‌های لایروب است و با گذشت زمان، نیروی انسانی را مستهلک می‌کند.

وی افزود: این مساله جایگزینی و نصب درب و رینگ‌ها، هزینه‌ گزافی را به شرکت تحمیل می‌کند. همچنین انسداد شبکه باعث فرسودگی بیشتر و ریزش پی در پی خطوط فاضلاب به دلیل ناپایداری زمین شده که رفع و ترمیم نقاط ریزشی شبکه، از تهدیدات مهم و زمان‌بر پیش‌روی آبفا اهواز است.

مدیر شرکت آبفا اهواز گفت: با توجه به آسیب‌های ناشی از این پدیده، ضمن تشکر از همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی، انتظار داریم نسبت به برخورد با سارقان درب منهول‌ها، جدیت و اهتمام بیشتری به کار گرفته شود.

دشتی زاده افزود: البته براساس وظایف ذاتی در اسرع وقت عملیات جایگزینی و نصب درب منهول‌های سرقت شده را انجام خواهیم داد. در این زمینه با تجهیز و احیای تیم‌های عملیاتی در یک ماه گذشته، ۶۲۲ عدد درب و درینگ منهول فاضلاب خریداری و نصب شده است.

وی افزود: در راستای رویارویی هر چه بهتر با تهدیدات فصل بارندگی تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت اما بی شک با تأمین منابع مالی و لُجستیکی مورد نیاز، سطح آمادگی آبفا اهواز ارتقا پیدا خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.