×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
روز بدون فوتی کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز ثبت شد

فرهاد ابول نژادیان عصر چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یکی از دلایل کاهش بیماران کرونا در مدت اخیر افزایش پوشش واکسیناسیون است که امیدواریم کسانی که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند نیز هرچه سریعتر برای دریافت واکسن مراجعه کنند درغیر این صورت دچار موج جدید بیماری خواهیم شد.

وی افزود: تاکنون بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر حداقل یک دز را دریافت کرده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تاکنون بیش از پنج درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان واکسینه شده اند، گفت: از هم استانی‌ها به ویژه دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال انتظار داریم هرچه سریعتر برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه روزانه حدود ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خوزستان بستری می‌شوند، گفت: هم اکنون حدود ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

به گزارش ایرنا فرهاد ابول نژادیان چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: حدود ۳۰۰ بیمار کرونایی از این تعداد در بخش‌های عادی و مابقی در بخش ویژه تحت مراقبت هستند.

وی افزود: در پیک چهارم کرونا در استان تعداد بستری‌های روزانه در بیمارستان‌ها به ۵۰۰ نفر رسیده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به احتمال پیک جدید کرونا در آبان امسال گفت: در روزهای اخیر موارد بیماری در برخی استان‌ها رشد محسوسی داشته که این موضوع هشدار دهنده است و باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به وضعیت پایدار استان خوزستان افزود: اکنون در اهواز فقط بیمارستان رازی و یک بخش از مگا آی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) بیمار کرونایی پذیرش می‌کنند و مابقی بیمارستان‌ها از چرخه ارائه خدمات به کرونایی‌ها خارج شده و جزو بیمارستان ‌های سبز ما هستند.

ابول نژادیان گفت: با توجه به احتمال وقوع پیک جدید بیماری، سه هزار تخت بیمارستانی برای بستری بیماران پیش بینی کرده‌ایم و به لحاظ دارویی نیز آمادگی کامل داریم.

وی افزود: در شرایط موجود اولویت ما واکسیناسیون جامعه هدف به ویژه دانش آموزان است زیرا بازگشایی مدارس را در پیش داریم و باید هرچه سریعتر دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان واکسینه شوند.

هم اکنون ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرن

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.