×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
پایداری و کیفیت آب اهواز تا ۲ ماه آینده افزایش می یابد

حمیدرضا جانباز دوشنبه در بازدید از پروژه آبرسانی به شهرستان اهواز در قالب طرح غدیر بیان کرد: در این پروژه برنامه ریزی شده است تا در قالب طرح غدیر آب شرب از رودخانه دز به اهواز منتقل شود تا کیفیت و پایداری آب در این شهرستان افزایش یابد.

وی گفت: در این طرح آب از انتهای کانال چمران توسط خط لوله به تصفیه خانه های شماره یک و ۲  اهواز پمپاژ می شود.

جانباز ادامه داد: در جبهه های مختلف کاری و بخش های گوناگون لوله گذاری و تاسیس ایستگاه پمپاژ  در حال انجام است ، تا۲ ماه آینده این پروژه به اتمام می رسد و آب با کیفیت بالا از کانال چمران منتقل می شود و به تصفیه خانه های شهر اهواز می رسد.

مدیر عامل آبفای کشور ادامه داد: پروژه دیگری هم در نشست های کاری صبح مطرح شد که انجام لوله گذاری به سمت آبگیری از سد دز است که توسط قرارگاه خاتم در حال انجام است.

وی افزود:  این پروژه با سرعت بالایی همراه است و بعد از اتمام پروژه آب با کیفیت بسیار بالا از دز به نقاط جمعیتی شهرها و روستاهایی که از طرح غدیر آب شرب دریافت می کنند منتقل می شود.

به گزارش ایرنا با دستور وزیر نیرو طرح انتقال آب از سد دز برای آبرسانی به شهرستان اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان در حال اجرا است، این شهرستان ها در حال حاضر بخش عمده آب مورد نیاز خود را از سد کرخه دریافت می کنند که به دلیل کاهش آورد سد کرخه کیفیت و کمیت آب در این مناطق بسیار کاهش یافته است.

برای انتقال آب از سد دز به این شهرستان ها ۲ ایستگاه پمپاژ در شهرستان های اندیمشک و دشت آزادگان در دست ساخت است، در حال حاضر ۵۰ درصد آب شرب مورد نیاز شهرستان اهواز از سد کرخه تامین می شود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.