×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیا اسکندری اروند را روی ریل توسعه می برد؟

تیر خلاص دولت روحانی به خودکفایی گندم زمانی زده شد که مدتی پیش اعلام شد کشور حداقل به واردات ۵ میلیون تن گندم در سال ۱۴۰۰نیاز دارد. اما این موضوع چه ربطی به انتصاب اسکندری در اروند دارد؟ موضوع از آنجا مهم می شود که بدانیم در زمانی که محمدرضا اسکندری وزارت کشاورزی را بر عهده داشت برای اولین بار بعد از انقلاب کشور به خودکفایی گندم رسید و علاوه بر این، برنامه ها و اقدامات جهادی اسکندری در وزارت کشاورزی باعث شد تا دوران مدیریت وی را دوران طلایی جهاد کشاورزی بنامند.

حالا در برهه ای که آبادان و خرمشهر بحران توسعه نیافتگی را در سایه منطقه آزاد اروند با سو مدیریت های گذشته تجربه می کنند و کشاورزی و مرگ تدریجی نخیلات این منطقه داد کشاورزان را در آورده، وزیر سابق جهاد کشاورزی، کسی که طلایه دار جهاد سازندگی و نام سردار خودکفایی محصولات استراتژیک را یدک می کشد، سکان سرپرستی سازمان منطقه آزاد اروند را در حالی بر عهده می گیرد که می داند چه کار دشواری دارد.

مدیریت موفق اسکندری چه در وزارت جهاد کشاورزی و چه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در دهه ۶۰ و ۷۰ و اشراف فوق العاده وی به پتانسیل ها و ظرفیت های آبادان و خرمشهر و نیز تجربه گرانبهای ۱۲ ساله اسکندری در هلدینگ بزرگ اقتصادی کوثر که نشان از خرد اقتصادی علاوه بر دانش مدیریتی و تخصصی وی دارد، بارقه امیدیست که این اطمینان را می دهد باید شاهد توسعه در منطقه آزاد اروند باشیم.

نکته مهم دیگری که اسکندری دارد، به آن مشهور است و بیش از هر چیز دیگری در برهه کنونی به ویژه برای منطقه آزاد اروند مهم است، فساد ستیزی محمدرضا اسکندریست، موضوع مهمی که همواره اسکندری برای آن هزینه داده است اما خود را وام دار هیچ جریان سیاسی و نماینده مجلس و جریانی که بتواند بر سلامت مدیریت وی تاثیر بگذارد ندانسته و نگذاشته اتفاق بیفتد.

به هر روی انتصاب محمدرضا اسکندری؛ انتصاب یک مدیر بومی، با تجربه، متخصص و توانمند است که فرصتی است برای منطقه آزاد اروند و امیدواریم شاهد توسعه و آبادانی در آبادان و خرمشهر و مینوشهر باشیم/ تی بین

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.