×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
افزایش موارد ابتلا به کرونا در ۳ شهر خوزستان / موضع‌گیری برخی مدیران مدارس نسبت به واکسیناسیون

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در هشتاد و سومین ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: موارد بیماری در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۱۳ درصد، موارد بستری ۱۷ درصد و موارد فوت ۲۸.۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در هفته گذشته بابت افزایش موارد ابتلا در حمیدیه و هویزه نگرانی داشتیم که با افزایش تیم‌های رهگیری و شناسایی سریع‌تر بیماران، این نگرانی رفع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این هفته در آغاجاری، دشت آزادگان و لالی موارد ابتلا افزایش یافته است که باید رهگیری و بیماریابی در این سه شهر افزایش یابد تا از افزایش بیماری جلوگیری شود.

ابول‌نژادیان بیان کرد: تاکنون ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن در خوزستان تزریق شده است که ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار نفر از این تعداد نوبت اول و یک میلیون و ۲۱۸ هزار نفر دوز دوم واکسن را  دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به پوشش واکسیناسیون در دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان، عنوان کرد: در دانشکده علوم پزشکی بهبهان ۸۳ درصد جمعیت یک نوبت، ۵۴ درصد دو نوبت و ۶۵ درصد دانش‌آموزان یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند. در دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۷۰ درصد جمعیت یک نوبت، ۳۳ درصد دو نوبت و ۶۴.۵ درصد دانش‌آموزان یک نوبت واکسن را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز با پوشش ۶۷.۱ درصدی جمعیت در یک نوبت، ۳۷.۷ درصد دو دوز و ۴۸.۵ درصد دانش آموزان، دانشگاه علوم پزشکی دزفول با پوشش ۶۶.۷ درصدی جمعیت در یک نوبت،  ۳۹.۴ درصد دو دوز و ۵۰ درصد دانش آموزان واکسن را تزریق کردند. همچنین دانشگاه علوم پزشکی آبادان در رتبه آخر واکسیناسیون قرار دارد به گونه ای که ۵۱.۵ درصد جمعیت تحت پوشش این دانشگاه یک دوز، ۲۷.۴ درصد دو دوز واکسن و ۲۶.۸ درصد دانش آموزان واکسن را تزریق کردند.

وی بیان کرد: اکنون بالاترین پوشش واکسیناسیون در بهبهان با ۸۴ درصد، دزپارت ۸۳ درصد، اهواز شرق ۸۱ درصد و اهواز غرب ۷۶ درصد و پایین ترین پوشش واکسیناسیون به ترتیب در شادگان، کارون، دشت آزادگان و شوش است.

ابول‌نژادیان با اشاره به سرعت گرفتن واکسیناسیون در برخی شهرها از جمله شادگان و کارون، گفت: در صورت ادامه این روند، امیدواریم وضعیت در این شهرستان‌ها بهتر شود اما سرعت رشد واکسیناسیون در شوش کم است و در صورت ادامه این روند، از شادگان هم عقب‌تر خواهد افتاد. آبادان و خرمشهر نیز باید جدیت بیشتری در واکسیناسیون داشته باشد.

وی بیان کرد: هر جایی مسئولان واحدها کم‌کاری کنند یا در سرعت گرفتن واکسیناسیون موثر نباشند، در صورت لزوم تغییر اعمال خواهد شد. این کار را در شوشتر انجام شد و سرعت واکسیناسیون بالا رفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در هفته گذشته به طور متوسط ۵ درصد جمعیت استان خوزستان واکسن دریافت کردند، گفت: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزی در دزپارت ۸۸ درصد، آغاجاری ۷۸ درصد، باغملک ۷۰ درصد و اندیکا ۶۵ درصد است. در مجموع تاکنون ۲۲۶ هزار و ۱۵۶ دانش‌آموز خوزستانی واکسن دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت پوشش واکسیناسیون در خوزستان در گروه‌های مختلف، افزود: پوشش واکسیناسیون خوزستان بر اساس جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق شهری ۷۱.۳ درصد و در مناطق روستایی ۴۸.۹ درصد، در جمعیت بالای ۱۲ سال در مناطق شهری ۶۸.۴ درصد و در مناطق روستایی ۴۷.۶ درصد و در جمعیت ۱۲ تا ۱۷ ساله در مناطق شهری ۴۷.۴ درصد و در مناطق روستایی ۴۱.۹ درصد است.

ابول‌نژادیان در خصوص جمع‌آوری برخی مراکز تجمیعی واکسیناسیون، گفت: تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کاهش یافته و برخی مراکز را به تیم‌های سیار تبدیل کرده‌ایم. اکنون ۹۴۵ تیم سیار واکسیناسیون داریم که ۶۶ هزار نفر را واکسینه کرده‌اند.

وی با اشاره به برخی چالش‌ها در روند واکسیناسیون در استان خوزستان، بیان کرد: در برخی نواحی برخی مدیران مدارس نسبت واکسیناسیون موضع‌گیری می‌کنند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.