×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری با عنوان کارت خرید سهام عدالت

سرهنگ شاهین حسنوند اظهار داشت: با اعلام دولت مبنی بر صدور کارت خرید اعتباری سهام عدالت، کلاهبرداران سایبری از این موضوع سوءاستفاده کرده و با روش‌های مختلف سعی در فریب شهروندان دارند.

وی افزود: شیادان سایبری با ارسال پیام‌ هایی با عناوین کارت اعتباری سهام عدالت که حاوی لینک جعلی هستند از شهروندان می‌خواهند برای ثبت‌نام کارت اعتباری بر روی لینک آلوده کلیک کنند. در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک، شهروندان به سایت جعلی که بسیار مشابه سایت اصلی است، متصل شده و در نهایت به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت از حساب آنها منتهی می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان ادامه داد: شهروندان برای کسب اطلاعات و اخبار مورد نیاز خود در زمینه سهام عدالت و صدور کارت اعتباری فقط از رسانه‌های رسمی و معتبر کسب اطلاع کنند و هیچ‌گاه به پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی از قبیل ثبت نام کارت خرید سهام عدالت، ثبت نام وام یارانه و یا سبد معیشتی منتشر می‌شود توجه نکنند.

سرهنگ حسنوند بیان کرد: طبق اعلام مسئولان کشوری، برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت به هیچ وجه نیازی به مراجعه حضوری نیست و کلیه اقدامات لازم در برنامه‌های موبایلی ۲ بانک ملی و تجارت انجام خواهد گرفت.

وی افزود : شهروندان برای ثبت درخواست باید از برنامه‌های رسمی ۲ بانک ذکر شده درخواست خود را ثبت کنند و از ورود به سایت‌های مشابه که توسط کلاهبرداران طراحی شده است خودداری کنند.

رییس پلیس فتا استان خوزستان با تاکید بر هوشیاری شهروندان نسبت به پیامک‌هایی که از شماره‌های ناشناس دریافت می‌کنند، گفت: هموطنان می‌توانند برای دریافت اطلاعات، هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک نیز گزارش خود را در بخش فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به ما اطلاع دهند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.