×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
امدادرسانی به یک‌هزار و ۵۸۷ نفر در منطقه زلزله زده اندیکا

دکتر علی خدادادی بیان کرد:همچنین در این مدت به ۱۹ مصدوم آسیب دیده از زمین لرزه های اخیر در شهرستان اندیکا امدادرسانی شد و به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی گفت:۲۴ تیم عملیاتی این جمعیت در حال امداد رسانی به آسیب دیدگان ناشی از وقوع زمین لرزه در شهرستان اندیکا هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه امدادرسانی در این شهرستان همچنان ادامه دارد اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۹۲ خانوار در ۱۴۴ روستای شهرستان اندیکا پس از وقوع زمین لرزه های اخیر مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

خدادادی با اشاره به سختی دسترسی تیم‌های امدادی به تعدادی از روستاهای کوهستانی زلزله زده این شهرستان افزود: به دلیل سخت گذر بودن مسیرهای زمینی و نبود شرایط مناسب فرود بالگرد در برخی روستاها امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار داشت: این مشکلات نتوانسته مانع از ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان ناشی از زمین لرزه شود و نجاتگران جمعیت هلال احمر با تمام توان در حال ارائه خدمات و توزیع اقلام امدادی مورد نیاز مردم آسیب دیده از جمله چادر، پتو ،موکت ،نایلون پوششی، مواد غذایی و اقلام بهداشتی هستند.

وی گفت: با توجه به محرومیت منطقه و شرایط آب و هوایی در صدد هستیم با تقویت خانه‌های هلال و جلب حمایت خیرین و سایر مجموعه های حمایتی شرایط مناسب تری را برای خانوارهای آسیب دیده از زلزله فراهم کنیم و تجهیزات گرمایشی در اختیار آن ها قرار دهیم.

از ۱۲ مهر تاکنون چهار زمین لرزه در شهرستان اندیکا با مرکزیت قلعه خواجه رخ داده است. آخرین زمین لرزه روز شنبه ۱۷ مهرماه با شدت پنج ریشتر در شهرستان اندیکا گزارش شد. این زمین لرزه به ۱۱ روستا خسارت وارد کرد.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.