×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴۵ درصد جمعیت روستایی خوزستان واکسن کرونا دریافت کردند

دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: تاکنون حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن در استان خوزستان تزریق شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر دُز اول و یک میلیون و ۵۰ هزار نفر هر ۲ دُز را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه روند بیماری و بستری در استان همچنان نزولی است افزود: در حال حاضر ۶۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد ۲۱۲ نفر در بخش ویژه و مابقی در بخش های عادی نگهداری می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه در حوزه شهری ۶۷ درصد مردم استان خوزستان یک دُز واکسن را تزریق کرده اند گفت: در حال حاضر ۸۱ درصد جمعیت شهری بهبهان یک دُِز واکسن را دریافت کرده که آمار بسیار خوبی است همچنین شرق اهواز ۷۸ درصد، غرب اهواز ۷۵ درصد، دهدز ۷۴ درصد، گتوند ۷۲ درصد، رامهرمز ۷۱ درصد، امیدیه ۷۱ درصد، هفتگل ۷۰ درصد، اندیمشک ۶۸ درصد، شوشتر ۶۸ درصد، دزفول ۶۷ درصد، آبادان ۶۷ درصد، هندیجان ۶۶ درصد، ماهشهر ۶۴ درصد، شوش ۶۴ درصد، مسجدسلیمان ۶۳ درصد، آغاجاری ۶۳ درصد، ایذه ۶۲ درصد، لالی ۵۷ درصد، خرمشهر ۵۴ درصد، رامشیر ۵۳ درصد، هویزه ۵۲ درصد، باوی ۴۲ درصد، دشت آزادگان ۳۷ درصد، کارون ۳۷ درصد، حمیدیه ۳۱ درصد، شادگان ۲۷ درصد و اندیکا ۲۲ درصد جمعیت خود را واکسینه کرده اند.

وی در ادامه به واکسیناسیون روستایی اشاره کرد و افزود: شهرستان بهبهان ۸۰ درصد، اهواز شرق ۷۸ درصد، اهواز غرب ۳۹ درصد، دهدز ۸۳ درصد، گتوند ۶۰ درصد، رامهز ۵۶ درصد، امیدیه ۴۹ درصد، هفتگل ۵۳ درصد، اندیمشک ۶۳ درصد، باغملک ۵۷ درصد، شوشتر ۶۰ درصد، دزفول ۴۵ درصد، آبادان ۳۴ درصد، هندیجان ۶۱ درصد، ماهشهر ۳۹ درصد، شوش ۳۱ درصد، مسجدسلیمان ۶۳ درصد، آغاجاری ۹۲ درصد، ایذه ۶۲ درصد، لالی ۳۸ درصد، خرمشهر ۲۴ درصد، رامشیر ۴۷ درصد، هویره ۴۴ درصد، باوی ۴۵ درصد، دشت آزادگان ۳۵ درصد، کارون ۲۶ درصد، حمیدیه ۵۰ درصد، شادگان ۱۵ درصد و اندیکا ۵۳ درصد جمعیت روستایی خود را واکسینه کرده اند.

ابول نژادیان گفت: طرح خانه به خانه در تمامی چهار هزار و ۲۰۰ روستای خوزستان  اجرا می شود همچنین تیم های سیاری به مناطق مختلف روستایی اعزام می شوند تا واکسیناسیون با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: در کشورهایی که بالای ۸۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کردند میزان مرگ و میر کاهش پیدا کرده است لذا برای رهایی از کرونا باید ۸۳ درصد جمعیت استان واکسن دریافت کنند. اکنون واکسن به فراوانی در کشور و استان وجود دارد لذا از مردم خواهش می کنیم که واکسیناسیون را به زمان دیگری واگذار نکنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اگر آمار واکسیناسیون در استان به حد مطلوبی نرسد پیش بینی می کنیم در آبان ماه شاهد پیک جدید بیماری باشیم بنابراین تا فرصت داریم باید ایمنی لازم را در جامعه ایجاد کنیم. کرونا با کسی شوخی ندارد لذا به مردم توصیه می کنیم که به جای ترس از واکسن از خود کرونا بترسند.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد استانی همه اصناف باید کد کارت دیجیتال واکسیناسیون خود را در معرض دید قرار دهند همچنین از مردم خواهش می کنیم این موضوع را از مغازه دار مطالبه کنند.

ابول نژادیان در ادامه به واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در اواسط آبان ماه بازگشایی مدارس را داریم، لازم است دانش آموزان تا ۲۲ مهرماه نسبت به دریافت دز اول واکسن خود اقدام کرده تا در آبان ماه دز دوم را تزریق کنند.

وی افزود: تاکنون ۲۷ درصد جمعیت دانش آموزان استان در مناطق شهری و ۲۹ درصد در مناطق روستایی را واکسینه کردیم. بیشترین آمار واکسیناسیون دانش آموزی در شهرستان دهدز بوده که ۷۲ درصد جمعیت شهری و ۸۵ درصد جمعیت روستایی در این شهرستان واکسینه شده اند لذا انتظار داریم مابقی شهرهای استان تلاش خود را مضاعف کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از فردا قرار است با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش استان، یک روز برنامه درسی تعطیل شود تا دانش آموزان برای واکسیناسیون به مراکز تجمیعی ارجاع داده شوند.

وی افزود: روز گذشته بیشترین آمار واکسیناسیون دانش آموزان را در آغاجاری داشتیم که ۸.۴ درصد جمعیت هدف خود را طی یک روز  واکسینه کردند. برای اینکه ما بتوانیم تا روز ۲۲ مهر واکسیناسیون دانش آموزان استان را تکمیل کنیم باید روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد این جمعیت را واکسینه کنیم.

ابول نژادیان بیان کرد: یکی از گروه های پرخطر ما زنان باردار هستند زیرا در دوران حاملگی ایمنی بدن آنها کاهش پیدا می کند و ریسک بیماری خطرناک در آنها بیشتر است لذا ما توصیه کردیم زنان باردار بالای ۱۲ هفته واکسنشان را دریافت کنند که تاکنون حدود ۶۰ درصد آنها واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر واکسن نوع سینوفارم توسط بهداشت جهانی برای زنان باردار تایید شده که در کشور ما هم این واکسن تزریق می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تزریق دُز سوم واکسن به گروه های پرخطر همچون جامعه پزشکی و پرستاری استان از روز گذشته گفت: ۱۷ هزار  و ۷۰۰ نفر از پرسنل بهداشت و درمان استان مشمول دریافت دُز سوم می شوند زیرا ۶ ماه از زمان دُز دوم آنها گذشته است.

ابول نژادیان گفت: کسی که واکسن اسپوتنیک یا آستارازنکا تزریق کرده باشد می تواند دُز سوم خود را از این ۲ نوع دریافت کند همچنین کسانی که واکسن سینوفارم و برکت دریافت کرده اند، می توانند دُز سوم خود را از این ۲ واکسن. تزریق کنند.

وی در پایان گفت: ما سخت تریت شرایط را در مرداد و شهریورماه سال جاری داشتیم و واقعا به کادر بهداشت و درمان سخت گذشت لذا از مردم خواهش می کنم برای مهار بیماری کمک کرده و همدیگر را به امر واکسیناسیون تشویق کنند.

در حال حاضر۱۴ شهرستان خوزستان زرد و ۱۳ شهرستان آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.