×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۲۲کودک از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان ابوذر اهواز جان باختند

دکتر محسن علی سمیر با اشاره به اینکه تمام فوتی های کرونایی در این بیمارستان دارای بیماری زمینه‌ای بودند بیان کرد: خوزستان نسبت به کل استان ها وضعیت بهتری را در میزان مرگ و میر کودکان دارد.

وی افزود: روند ابتلا به کرونا در کودکان برعکس بزرگسالان که واکسن دریافت کرده‌اند کاهش چشمگیری نداشته و ما همچنان بیمار بستری داریم.

رییس بیمارستان ابوذر گفت: میزان بستری‌ها در این بیمارستان پیش از موج دلتا کرونا روند کاهشی داشت و تنها یک بخش بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته بود در حالی که اکنون ۲ بخش بیمارستان هنوز درگیر کرونا هستند.

وی ادامه داد: پیش از این تنها ۱۰ بیمار کرونایی آن هم در یک بخش داشتیم اما با ورود موج دلتا کرونا مجبور شدیم یک بخش دیگر هم اضافه کنیم. در اوج پیک پنجم کرونا ۱۷ بیمار در یک بخش و ۱۱ بیمار در بخش دیگر داشتیم؛ همچنین ۱۰ بیمار در اورژانس و پنج بیمار در آی سی یو، زیر مراقبت بودند.

علی سمیر گفت: برای کاهش بیماری در کودکان لازم است که خانواده‌ها استقبال خوبی از واکسیناسیون داشته باشند و نقش رسانه ها در این زمینه بسیار پر رنگ است. امیدواریم تا ۲۲ مهر بتوانیم کل جمعیت ۱۲ تا ۱۷ سال خوزستان زیرپوشش واکسیناسیون قرار گیرد.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز ادامه داد: با توجه به اینکه برای کودکان زیر ۱۲ سال هنوز واکسنی تعریف نشده، خانواده‌ها باید محافظ سلامت فرزندان خود باشند تا موارد بیماری در کودکان بیشتر نشود.

هم اکنون ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۳ شهرستان آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.