×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
لزوم وجود امنیت برای تحقق توسعه و سرمایه‌گذاری در خوزستان

صادق خلیلیان در آیین صبحگاه مشترک یگان‌های نیروهای مسلح که به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه در یک جامعه ابعاد و مولفه‌های گوناگونی دارد؛ توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محقق نمی‌شود مگر با تامین امنیت جامعه.

وی افزود: این مولفه‌ها چنان در هم تنیده شده‌اند که اگر توسعه سیاسی اتفاق بیفتد اما توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هم‌پای هم رخ ندهند، جامعه به اهداف خود نخواهد رسید.

استاندار خوزستان گفت: اگر توسعه اقتصادی در جامعه رخ ندهد، امنیت آن جامعه نیز به مخاطره می‌افتد. اگر درجامعه امنیت وجود نداشته باشد، توسعه اقتصادی نیز محقق نخواهد شد زیرا توسعه اقتصادی نیازمند توسعه سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاری در هر نقطه، نیازمند برقراری امنیت است.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی زیربنای رشد و توسعه در هر جامعه است، عنوان کرد: فرهنگ غنی اسلامی همراه با فرهنگ غنی ایرانی، ما را از هر جهت نسبت به سایر فرهنگ‌ها بی‌نیاز کرده است؛ این دو فرهنگ بنیان قوی برای توسعه کشور ایجاد کرده است.

خلیلیان گفت: انقلاب اسلامی در حقیقت توسعه فرهنگی و سیاسی بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) بوده که موجب ارتقای جایگاه نظام جمهوری اسلامی در جهان شده است، در حالی‌ که پیش از پیروزی انقلاب، ایران شاخص‌های توسعه پایینی داشت.

وی تصریح کرد: حکومت ایران پیش از انقلاب به بیگانه وابسته بود و فرهنگی رو به اضمحلالی داشت و کمترین نیازهای جامعه تامین نمی‌شد اما انقلاب اسلامی توانست جامعه را ارتقا دهد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در دوران قاجار، استعمارگران با نفوذ در درون کاخ‌ها، وزرا و نخست وزیران را تعیین می‌کردند و در دوره منحوس پهلوی، شاه ایران را تعیین، برکنار و جایگزین می‌کردند. وضعیت ایران را به این شرایط رسانده بودند که عزت ملی ما خدشه‌دار شده بود.

وی گفت: انقلاب اسلامی این عزت را به جامعه ایران برگرداند و ارتقا داد. در این راستا، دشمن بعد از پیروزی انقلاب برای اینکه پایه‌های انقلاب مستحکم نشود، هجوم ناجوانمردانه خود را با سازماندهی مزدوران منطقه‌ای خود آغاز کرد اما مردم ایران و نیروهای نظامی و انتظامی ما توانستند این دشمن را به بیرون از خاک‌ها و مرز ایران به عقب برانند و برای اولین بار بعد از ۲۰۰ سال، کشور ایران مورد تهاجم قرار گرفت اما یک سانتی‌متر از خاک خودش را از دست نداد.

خلیلیان افزود: ایران در این راه شهدای بزرگی را تقدیم کرد و ایثارگری‌هایی داشتیم. خوشبختانه بعد از اتمام جنگ، برنامه‌های توسعه در دستور کار قرار گرفت و توانستیم شاخص توسعه ایران را بر اساس ارزیابی سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل متحد به سطحی برسانیم که اکنون جزو کشورهای با شاخص توسعه انسانی بالا محسوب می‌شویم. البته این موضوع به معنای این نیست که  ما مشکلاتی در کشور نداریم.

وی بیان کرد: در دهه اخیر که مجدداً مورد تهاجم دشمن و استعمارگران قرار گرفتیم، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران توانستند در این دهه نیز مقاومت کنند و به تدریج آثار تحریم‌های ظالمانه را کاهش دهند اما نیاز به انجام کارهای بزرگتری در چارچوب اقتصاد مقاومتی داریم؛ این اقتصاد مقاومتی نیازمند اتکا به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از ظرفیت‌های متنوع بین‌المللی است بدون اینکه استقلال کشور ما را خدشه‌دار کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در این دوره جدید که دولت مردمی روی کار آمده است، باید با پشتوانه غنی فرهنگ اسلامی، حضور مردم و اتحاد و همبستگی خودمان بتوانیم با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری و پایبندی به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی، اهداف مقدسی که در راه آن شهدای گرانقدری را دادیم، محقق کنیم و یک جامعه پیشرفته و توسعه‌یافته در تراز انقلاب اسلامی و مردم خودمان داشته باشیم.

وی افزود: به تبع آن در استان خوزستان نیز ما چنین وظیفه‌ای داریم و این مهم محقق نخواهد شد جز با همدلی و هم‌افزایی همه نیروها در همه سطوح، تا بتوانیم آنچه که در شان مردم خوزستان و در شأن این استان راهبردی کشور است را محقق کنیم.

خلیلیان تصریح کرد: در این راه، وجود امنیت شرط اول است تا بتوانیم اهداف، سرمایه‌گذاری‌ها و آنچه که در برنامه‌های توسعه و بودجه‌های سالانه تنظیم شده است را اجرا کنیم که تحقق آن‌ها خود به امنیت جامعه کمک خواهد کرد بنابراین لازم و ملزوم تحقق توسعه در استان خوزستان امنیت اقتصادی، امنیت سیاسی، امنیت اجتماعی و امنیت فرهنگی است. نقش عزیزان در نیروی انتظامی نقش بی بدیلی در راستای حفظ نظم و امنیت جامعه است و در این راه شهدای گرانقدری را تقدیم کردیم.

وی با درود بر شهدای نیروی انتظامی، گفت: وظیفه خود می‌دانم از نیروی انتظامی و خانواده گرامی آن‌ها هم که قطعاً در ایفای نقشی که این نیروها در جامعه بر عهده دارند، سهیم هستند قدردانی کنم و برای همگی آرزوی سلامت و تندرستی داشته باشم. امیدوارم بتوانیم دست به دست هم دهیم و یک ایران اسلامی آباد و پیشرفته و خوزستان سربلند داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.