×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
درخواست تعطیلی یک روزه مدارس خوزستان برای انجام واکسیناسیون

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در اهواز بیان کرد: روند بیماری و بستری در استان نزولی است و امیدواریم این سیر با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه میلیون و ۱۳۶ هزار واکسن در خوزستان تزریق شده است افزود: ۶۱ درصد جمعیت هدف در خوزستان دز اول و ۳۱.۱ درصد هر ۲ دز را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۴۸۲ هزار و ۱۴۰ دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در خوزستان داریم که باید تا پیش از ۲۲ مهر جاری واکسیناسیون آنها را تکمیل کنیم.

وی افزود : تاکنون ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان معادل ۲۶.۱ درصد جمعیت هدف واکسینه شده‌اند.

ابول نژادیان گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون ۲ امر مهم در کنترل بیماری بوده که لازم است به خوبی اجرا شود.

وی ادامه داد: متوسط واکسیناسیون در خوزستان ۴۲.۵ درصد است در حالی که برای مهار کرونا باید ۸۳ درصد جمعیت کل استان واکسینه شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۷۵۴ تیم سیار واکسیناسیون در خوزستان داریم که تاکنون ۳۸ هزار واکسن تزریق کرده اند.

وی افزود: در هفته منتهی به ۱۶ مهر موارد بیماری ناشی از کرونا در خوزستان ۲۰ درصد و موارد بستری و فوت به ترتیب ۲۳ و ۲۴ درصد کاهش داشته است. آمار ابتلا در سه شهرستان هندیجان، حمیدیه و هویزه افزایشی است که نیاز به رهگیری بیشتری دارند. هر سه شهر آمار واکسیناسیون پایینی دارند

ابول نژادیان گفت: تاکنون شهرستان های بهبهان و دهدز ۸۰ درصد جمعیت خود را زیرپوشش واکسیناسیون قرار دادند؛ همچنین مراکز شرق و غرب اهواز ۷۸ و ۷۱ درصد جمعیت و شهرستان شادگان ۲۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: هم اکنون ۴۳ درصد جمعیت روستایی و ۶۶.۸ درصد جمعیت شهری خوزستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. متاسفانه برخی از دهیاران برای انجام واکسیناسیون مقاومت می کنند که لازم است فرمانداران جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: به طور متوسط روزانه ۱.۵ درصد جمعیت هدف خوزستان را واکسینه می کنیم که این میزان باید به مراتب بیشتر شود. همچنین ادارات و ارگان های بخش خصوصی باید با جدیت ببشتری نسبت به واکسیناسیون کارکنان خود اقدام کنند.

هم اکنون ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.