×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
نحوه لایروبی رودخانه کارون بازنگری می‌شود

صادق خلیلیان در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه حفظ کارون و کیفیت آن، نقش اساسی در شکل‌گیری تمدن این نقطه از کشور دارد، اظهار کرد: حفظ کارون وظیفه ملی همه است. حفظ کارون در حقیقت، حفظ تمدن قدیم‌الایام این منطقه است.

وی افزود: مردم خوزستان با رودخانه کارون شناخته می‌شوند. این رودخانه اثر زیادی بر ابعاد مختلف زندگی و حتی روحی و روانی مردم دارد.

استاندار خوزستان گفت: باید کارهای بیشتری برای حفظ کیفیت و کمیت کارون انجام شود زیرا اگر کیفیت حفظ شود اما کمیت وجود نداشته باشد، رودخانه کارون معنای خود را از دست می‌دهد بنابراین حفظ هر دو مقوله برای چرخه اقتصادی، محیط زیستی، ایجاد اشتغال، رفاه جامعه و تولید در کشور تاثیرگذار است.

خلیلیان با بیان اینکه دستورکارهای چنین جلساتی باید عملیاتی‌تر و منجر به اخذ تصمیمات کاربردی‌تر شوند تا خروجی منجر به توسعه کشور داشته باشیم، بیان کرد: مقرر شده است در نحوه لایروبی رودخانه کارون بازنگری داشته باشیم تا بهره‌برداری مطلوب‌تری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر این رودخانه استفاده خاصی در زمینه گردشگری و تفریحی ندارد مگر اینکه مردم تنها به رودخانه نگاه کنند در حالی که می‌توان کارهای دیگری را سازمان‌دهی کرد که باید پیگیری شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مشکلات تصفیه فاضلاب به ویژه در شهرهای بزرگ که می‌توانند آلایندگی بیشتری در رودخانه ایجاد کنند بسیار مهم هستند، گفت: مساله تصفیه فاضلاب از بالادست تا پایین‌دست باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد تا از ورود فاضلاب به ویژه فاضلاب شهری و آلاینده‌های خطرناک به رودخانه‌ها جلوگیری شود. پساب یکی دو بیمارستان وارد رودخانه می‌شود که باید آلایندگی آن‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

وی گفت: وضعیت پساب بخش کشاورزی و شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر نیز بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

خلیلیان بیان کرد: در صورتی که نیاز باشد در اجرای تاسیسات فاضلاب سرعت بیشتری اعمال شود، باید نقاط بحرانی مشخص شوند تا کار از این نقاط آغاز شود. ممکن است پساب‌ها یا فاضلاب‌هایی چندان بحرانی نباشند اما در نقاطی مانند اهواز که می‌تواند مناطق پایین‌دست را تهدید کند، ممکن است بحرانی باشند. این مساله باید در دستور کار قرار بگیرد و کارگروهی در این زمینه تشکیل شود تا به صورت مشخص تصمیم‌گیری و کار انجام شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.