×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
طرح جهش تولید مسکن خوزستان، صحیح مکان‌یابی شود

صادق خلیلیان در نشست شورای مسکن خوزستان اظهار کرد: باید تلاش شود واحدهایی که قرار است در طرح جهش تولید مسکن در خوزستان احداث شوند، در جایی که تاسیسات زیرساختی و دسترسی مناسب وجود دارد، ساخته شوند.

وی افزود: نباید در جایی شهرکی ایجاد شود که پس از اجرای آن، سال‌ها روی دست ما بماند و متقاضی نداشته باشد. اجرای چنین طرح‌هایی فایده ندارد و باید مسکن‌ها در طرح جهش تولید مسکن با کار کارشناسی و در محل مناسب احداث شوند.

استاندار خوزستان گفت: اگر جایی اجبار بود که مسکن در آن محل ساخته شود، باید با دستگاه‌های اجرایی هماهنگی‌های لازم انجام شود تا به صورت همزمان خدمات لازم در آن مناطق ارائه و زیرساخت‌ها آماده شود.

وی افزود: اینکه به سرعت مسکن ساخته شود اما زیرساخت‌های آن از جمله آب، پس از چند سال به محل برسد، این مسکن به درد ما نمی‌خورد. مسکن باید به شکلی ساخته شود که مردم بتوانند در آن ساکن شوند.

خلیلیان بیان کرد: کار دستگاه‌های اجرایی تخصصی این است که چنین ملاحظاتی را مورد توجه قرار دهند تا پروژه به شکلی اجرا نشود که پس از اجرا، با مشکل جدیدی مواجه شویم. دستگاه‌های اجرایی باید زیرساخت‌هایی مثل آب، برق و گاز را فراهم کنند و در طرح جهش تولید مسکن باید همه موارد مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: یک سری از طرح‌ها و پروژه‌ها در خوزستان اجرایی می‌شوند که یا نیمه‌کاره رها می‌شوند و یا بدون استفاده می‌مانند؛ ظرفیت استان خوزستان برای چنین کارهایی پر شده است و باید طرح جهش تولید مسکن به خوبی و با نهایت دقت و کار کارشناسی اجرایی شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: سازندگان مسکن طرح جهش تولید، برای فضاهای سبز شهری و فضاهای ورزشی نیز برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند. باید به این مساله نیز توجه شود که قرار نیست همه زمین‌ها را بگیریم و تنها مسکن بسازیم بلکه باید به سایر کاربری‌ها نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه قرار نیست هر جا قطعه زمینی بود آپارتمان بسازیم، ادامه داد: در اجرای طرح جهش تولید مسکن خوزستان باید مکان‌یابی صحیحی انجام شود و ملاحظات کافی در این زمینه داشته باشیم.

خلیلیان با اشاره به اینکه در اهواز زمین زیاد اما فضای سبز کم است، گفت: در اهواز فضای سبز کم داریم و این چند درختی که در شهر دیده می‌شود، فضای سبز نیست. باید فضای سبز بیشتری در اهواز داشته باشیم و نباید هر زمینی را برای ساخت مسکن استفاده کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.