×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
جولان مدیران پروازی در پتروشیمی فارابی

با آغاز به کار دولت جدید که منتسب به نیروهای انقلابی است تلاش برای دستیابی به شعار <عمل انقلابی> بیش از پیش سرلوحه مسئولان ارشد کشور قرار گرفته است.

استان خوزستان با وجود موهبت های طبیعی و وجود نیروی کار بی شمار، با تفکر و عمل جهادی قادر خواهد بود به قطب اقتصادی کشور مبدل شود.

در طی دهه های گذشته با وجود مواد اولیه غنی و جوانان بیکار، این استان در بسیاری از معیارهای توسعه یافتگی در انتهای جداول قرار گرفته است.

اینک با انتخاب دولتی که برآمده از شعار تکیه بر توان داخل و عمل جهادی است، توجه ها به استان خوزستان بیش از گذشته شده تا جایی که رئیس جمهوری در نخستین سفر استانی خود به خوزستان آمد و نشان داد با تنگناهای این استان آشناست و برای رفع این تنگناها مصمم است.

وی در این سفر به مشکلات پیش پای توسعه استان خوزستان اشاره کرد و عقب ماندگی های خوزستان را در کنار حجم عظیم منابع تاسفبار دانست.

آیت الله سید ابراهیم رییسی در سفر اعلام نشده خود به خوزستان در نشست شورای اداری با اشاره به یکی از علل مهم عقب ماندن استان از قطار توسعه گفت: مدیران پروازی باید از چرخه مدیریت استان خوزستان حذف شوند و به هیچ عنوان نمی پذیرم که مدیری در استان خوزستان پروازی باشد و این در برخی دیگر از استانها هم باید انجام شود و مدیران پروازی باید از چرخه مدیریت حذف شوند.

رییس جمهوری گفت: با توجه به شرایط خاص استان خوزستان و برای رفع مشکلات موجود نیازمند استقرار مدیران در استان هستیم و مدیران پروازی نمی توانند بر مشکلات استان فائق آیند.

پس از حضور رئیس جمهوری در خوزستان و اشاره صریح ایشان که برآمده از نظرات و همچنین عنایات همیشگی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به استان محروم خوزستان بوده، سید کریم حسینی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به درد همیشگی مردم خوزستان با بیان اینکه استان جای مدیران پروازی نیست، گفت: تا زمانی که اعضای هیئت مدیره‌ شرکت‌ها و کارخانجات و مدیران پروازی در خوزستان جولان می‌دهند، مشکل اشتغال جوانان بومی حل نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به سفر استانی رئیس جمهوری به خوزستان خطاب به رییس جمهوری گفت: آقای رییسی همانطور که در در سفر استانی بیان کردید؛ خوزستان جای مدیران پروازی نیست و تا زمانی که اعضای هیئت مدیره‌های شرکت‌ها و کارخانجات و مدیران پروازی در خوزستان جولان می‌دهند، مشکل اشتغال جوانان بومی و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال حل نمی‌شود.

پس از انتقاد ریاست جمهوری و رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از معضل مدیران پروازی استاندار خوزستان نیز به تبعیت از ایشان گفت: مدیرانی که در خوزستان زندگی نمی‌کنند، هر جا سکونت دارند دنبال شغل مدیریت بگردند؛ نمی‌شود از مزایای استان خوزستان استفاده کنند و لذت آن را جای دیگر ببرند.

با وجود این بر اساس اطلاعات موجود، در بخش های از استان حضور مدیران پروازی در جایگاه های اداری همچنان ادامه دار است و هنوز ایشان میان خانه و محل کار خویش در پرواز مستمر هستند!

بد ماجرا اینجاست که عمده مدیران پروازی در صنایع استان خوزستان، جایی که گردش مالی فراوان و نیروی انسانی وسیعی در اختیار دارد مشغول فعالیت پروازی هستند.

بر اساس تجربیات سالیان گذشته، مجتمع پتروشیمی های خوزستان به دلیل گره خوردن انتصاباتشان به مردان سیاسی و استقرار نیروهای حزبی در سکان شرکت های تولیدی زیر مجموعه شستا، از مستعدترین مکان های اشتغال مدیران پروازی هستند.

پتروشمی فارابی در کنار سایر پتروشیمی های استان معمولا در طول سالیان گذشته با حواشی بیشتری روبرو بوده است.

حضور همزمان چند مدیر پروازی در کنار مدیرعامل خوزستانی که وی نیز ساکن تهران است باعث شده نام این پتروشیمی بیش از سایر مجتمع ها مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس اخبار رسیده به این رسانه، در کنار مدیر عامل این مجتمع، مدیر بازرگانی و احتمالا چندتن دیگر از مدیران شرکت به صورت پروازی در این شرکت مشغول فعالیت هستند تا جولانگاهی برای مدیران پروازی لقب بگیرد.

بنابر تشخیص رئیس قوه مجریه و نماینده ارشد وی به عنوان مسئولان مستقیم اداره اموران استان استراتژیک خوزستان، مدیران پروازی از بزرگترین معضلات این استان محسوب می شوند و این معضل در نخستین سفر استانی ریاست جمهوری و همچنین نخستین برنامه تلوزیونی استاندار خوزستان مورد توجه قرار گرفت.

مدیرانی که صرفا خوزستان را به عنوان محل کسب درآمد می دانند و به قول استاندار خوزستان صرفا از مزایای این استان بهره می برند و لذت آن را جای دیگر می برند.

حال با وجود تاکیدات مسئولان رده بالای کشور انتظار می رود که مسئولان امر در حوزه نظارت با ورود جدی در مساله مدیران پروازی در صنایع استان عزم جدی خود را در برخورد با مدیران پروازی شرکتها خصوصا در مورد پتروشیمی فارابی نشان دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.