×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
مهرشهر آینده اهواز است، با اعضا قرارداد شفاف می بندیم

در روزهای اخیر شاهد انعکاس خبر فراخوان عمومی ثبت نام در شرکت تعاونی مسکن توسعه امید عمران خاتم در رسانه های عمومی بوده ایم.این شرکت تعاونی، در حال احداث پروژه ۵۰۰ واحدی در فاز ۳ مهرشهر اهواز است که نقطه ای بسیار مرغوب در مجاورت کیان آباد و کیانپارس اهواز بشمار می آید، است.برای اطلاع شهروندان اهوازی، با سیروس رهنما زاده رئیس هیئت مدیره این شرکت تعاونی گفتگویی انجام داده ایم و در ادامه سخنان و نقطه نظرات وی را می خوانید؛

آقای رهنما، در خصوص شکل گیری تعاونی امید عمران خاتم توضیح دهید؟

شرکت تعاونی مسکن امید عمران خاتم با موضوع فعالیت ساخت و ساز واحدهای مسکونی دارای مجوز از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین بواسطه ی مجوز سپاه بسیج امام علی(ع) اهواز و ثبت رسمی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اهواز با هدف خانه دار کردن مردم و‌همچنین در راستای سیاست های دولت و نظام شروع به فعالیت کرده است.

شرکت تعاونی مسکن توسعه امید عمران خاتم تاکنون چند عضو پذیرفته است؟

تا این تاریخ که بنده با شما گفتگو میکنم تعاونی بیش از ۳۰۰ عضو پذیرفته است. باتوجه به اینکه اعضای هیئت مدیره از عزیزانِ عضو نیروهای مسلح هستند ما از ابتدا دغدغه مسکن اعضای نیروهای مسلح را هم داشتیم و در ابتدا وارد مکاتبه با نهادهای نظامی شدیم و با یک فرصت ده روزه ثبت نام این عزیزان هم انجام شد.

چه تعداد از اعضای تعاونی نیروهای نظامی هستند؟

عضوگیری برای نیروهای مسلح انجام شده است که حدود ۵۰ درصد اعضا نیروهای مسلح هستند. سهمیه ای که برای نیروهای مسلح در نظر داشتیم به پایان رسید و از دیگر دستگاه های دولتی برای عضوگیری در تعاونی دعوت به عمل آوردیم و اخیرا هم فراخوان عمومی جهت ثبت نام منتشر نموده ایم. خوشبختانه این تعداد رو به افزایش است و آماری که عرض کردم منهای اعضای جدیدی است که اخیرا عضوگیری شده اند.

واحدهای مسکونی در چه تیپ هایی به اعضا اختصاص داده می شود و همچنین شرایط پرداخت به چه صورت است؟

واحدهای پروژه ۵۰۰ واحدی که الان در دست احداث داریم در سه تیپ ۹۰ متری، ۱۲۴ متری و‌۱۸۰ متری ساخته خواهند شد، مبلغ پیش پرداخت برای واحدهای ۹۰ متری ۱۳۰ میلیون تومان، واحدهای ۱۲۴ متری ۱۸۰ میلیون تومان و واحدهای ۱۸۰ متری ۲۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، مابقی به صورت اقساط در سررسیدهای ۱ تا ۶ ماه(به انتخاب اعضا) و در مدت زمان ۲۴، ۳۰ و ۳۶ ماه( تاریخ تحویل واحد) پرداخت می شود.
لازم به ذکر است برآورد احداث واحدها بر مبنای متری ۸میلیون و ۸۰۰ محاسبه شده است که با توجه به به افزایش یا کاهش قیمت مصالح این تعدیل یا افزایش قیمت تمام شده اعلام خواهد شد.

پس ممکن است قیمت اعلام شده افزایش پیدا کند؟

تعاونی پایین ترین قیمت موجود در منطقه را برای متقاضیان در نظر گرفته است و شما می توانید مشابه چنین پروژه هایی را در زمین های اطراف مورد بررسی قرار دهید که قیمت پیش فروش ۱۳ یا ۱۴ میلیون تومان اعلام شده است. زمین هایی در آن منطقه وجود دارد که قیمت خود زمین حدودا نزدیک به مبلغی است که تعاونی برای واحدهای مسکونی در نظر گرفته است، لذا با فرض اینکه در این دو ، سه سال با افزایش قیمت مصالح مواجه شویم باز هم قیمت مبنا به گونه ای بوده که بی تردید قیمت تمام شده آن کمتر از قیمت روز بازار خواهد بود.
کافی است که شهروندان به شخصه بررسی های کارشناسی را انجام دهند تا آگاهی لازم را بدست آورند و مطمئن بشوند که این مبلغ چقدر برای آنها به صرفه و استثنایی است.

افزایش احتمالی قیمت مصالح بر چه اساسی تعیین می شود؟

در حال حاضر قیمت روز مصالح ساختمانی مشخص است و قیمت هر مترمربع واحدها هم در قرارداد ثبت می شود، در صورت افزایش قیمت مبنا، میانگین قیمت مصالح بازار بر اساس اعلام مراجع رسمی خواهد بود. باید در نظر داشت که سازو‌کار شرکت های تعاونی با انبوه سازان شخصی متفاوت است و تعاونی ها مکلفند همه ضوابط قانونی برای رعایت حقوق اعضا را مراعات کنند. شرکت تعاونی مسکن و اعضای هیات مدیره مکلفند طبق موازین قانونی و ضوابط و مقررات صرفه و‌صلاح اعضای تعاونی را در نظر بگیرد. از این حیث، نهادهای نظارتی بر روند کار تعاونی نظارت می کنند. علاوه بر اینکه خود افراد عضو تعاونی و مجمع عمومی می شوند و به همین واسطه دارای حق و حقوق در خصوص نظارت بر مصوبات و دخل و خرج هزینه های تعاونی می باشند.

با این حساب پرداختی های اعضا به حساب تعاونی خواهد بود که خود افراد عضو آن هستند و کل هزینه ها صرف احداث پروژه خواهد شد، درست است؟

دقیقا همینطور است ، ضمن اینکه پرداختی اعضا مستقیما صرف هزینه های احداث پروژه خواهد شد و هر ۶ ماه یکبار که اعضای تعاونی اقساط خود را پرداخت می کنند، می توانند روند کار و فعالیت تعاونی را مورد بررسی و بازدید قرار دهند.

به نظر شما بهتر نیست از همان ابتدا قیمت مقطوعی در نظر گرفته شود؟

این موضوع قطعا به نفع اعضای تعاونی نخواهد بود به این دلیل که برای اعلام قیمت مقطوع باید هزینه های احتمالی افزایش قیمت مصالح ساختمانی با در نظر گرفتن ضرایب و همینطور سایر هزینه های احتمالی به قیمت تمام شده کنونی اضافه شود این در حالیست است که ممکن است قیمت مصالح به این اندازه افزایش پیدا نکند. شرکت ما قیمت مبنا را بسیار کمتر از نرخ روز بازار تعیین کرده است، مخصوصا که ما زمین را چندسال قبل خریداری و تامین کرده ایم. با احتمال افزایش قیمت مصالح قطعا اعضای تعاونی می توانند محاسبه کارشناسی انجام دهند تا متوجه شوند که این قیمت به هیچ عنوان قابل مقایسه با قیمت روز بازار نخواهد بود. همین الان قیمت اعلامی ما با قیمت واحد مسکونی پیش فروش در آن منطقه، حدود ۵، ۶ میلیون تومان در هر متر تفاوت دارد. فراموش نکنید که مهرشهر، آینده شهر اهواز است و بزودی همگان متوجه ارزش این منطقه شهر که در مجاورت کیان آباد و کیانپارس است خواهند شد. همین الان خرید و فروش زمین و مسکن در این منطقه روز به روز افزایش می یابد. مخاطبان عزیز خوبست لوکیشن زمین ها را ببینند.

در خصوص نحوه عضویت در تعاونی مسکن توسعه امید عمران خاتم توضیح دهید؟ آیا به صرف واریز پیش پرداخت عضو تعاونی می شوند یا اینکه قراردادی با اعضا منعقد می شود؟

برای جلب اعتماد اعضا و اینکه از کلیه شرایط احداث این واحدها آگاهی و اطمینان حاصل کنند قرارداد روشنی با این اعضا منعقد میشود، چون حفظ اعتماد و اطمینان اعضا سرمایه تعاونی است. این در حالی است که عموما تعاونی ها به صدور کارتکس برای اعضای تعاونی بسنده می کنند، اما تعاونی ما قراردادی شفاف و روشن با اعضا منعقد خواهد کرد و به این ترتیب این افراد عضو تعاونی و صاحب امتیاز و مالک واحد مسکونی خواهند شد.

هزینه های عوارض شهرداری، مالیات، بیمه، انشعابات واحدهای مسکونی و چنین مواردی در طول احداث به عهده تعاونی است یا اعضا؟

تعاونی با در نظر گرفتن چنین هزینه هایی قیمت را اعلام کرده است و متعهد به پرداخت این هزینه ها خواهد بود. کلیه هزینه های احداث و مواردی که در سوال شما بود تا مرحله صدور سند و تحویل واحد، همگی بر عهده تعاونی است.

شهروندان برای عضویت و کسب اطلاعات بیشتر از چه طریقی می توانند اقدام کنند؟

شهروندان عزیز می توانند با شماره های ۰۶۱۳۳۳۶۸۴۲۶ و ۰۹۱۶۸۲۰۵۹۹۹ دفتر روابط عمومی شرکت تماس بگیرند، دفتر ما هم در خیابان پهلوان شرقی کیانپارس، مجتمع آریا ، طبقه ۶ واحد ۱۴ است و همکاران ما جهت ارائه اطلاعات دقیق تر در خدمت هم استانی های عزیز هستند.

سخن پایانی؟

ما مکاتبات و پیگیری هایی را با ستاد کل نیروهای مسلح برای اختصاص زمین جهت احداث مسکن اعضای نیروهای مسلح داشتیم و امیدواریم بتوانیم با حمایت این عزیزان و تامین زمین، با شرایط بسیار مناسبی و با کمترین قیمت و حتی با اقساط ۵ میلیون تومانی شاهد خانه دار شدن عزیزان نیروهای مسلح باشیم. جا دارد از راهنمایی های امیر حیدری فرمانده محوری نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی که با دلسوزی امورات مربوط به نیروها را دنبال می فرمایند، همینطور حوزه ریاست ستادکل سردار سرتیپ فروتن، جناب سرهنگ زلقی فرمانده مشترک راهیان نور کل کشور و سایر عزیزان قدردانی کنم. در این مسیر عزیزانی همچون آقای دکتر غمگین مدیرکل محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعی، آقای سرداری رئیس اتاق تعاون استان و سرگرد مقامی جانشین ناحیه امام علی(ع) زحمات زیادی را متحمل شدند و کمال تشکر را از حمایت این عزیزان از شکل گیری تعاونی ها اعلام می کنم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.