×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساختارها و فرآیندهای شهر اهواز باید تغییر کنند

صادق خلیلیان در آیین تودیع و معارفه شهردار اهواز ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: خوزستان، یک استان راهبردی در سطح ملی و نگاه نظام حکمرانی جمهوری اسلامی به این استان، نگاهی بسیار تاثیرگذار و پشتیبانی‌کننده است. به تبع این وضعیت، شهر اهواز هم به عنوان یک کلانشهر، ویژگی خاص خود را دارد. طبیعتا این، وظیفه ما را هم در  سطح استان و هم در سطح شهر اهواز را سنگین می‌کند.

وی افزود: ما باید بتوانیم استان و شهری در تراز و شان مردم استان خوزستان داشته باشیم. امام(ره) فرمودند مردم خوزستان دین خود را به اسلام ادا کردند. در طول سال‌های دفاع مقدس علیرغم خسارات سنگینی که در اقصی نقاط استان داشتیم، مردم خوزستان فداکاری‌های بسیاری کردند.

استاندار خوزستان با اشاره به آسیب‌شناسی مشکلات در استان خوزستان، گفت: بعد از پیروزی در دفاع مقدس، دوران بازسازی شروع شد و تا امروز مسیرهای زیادی طی کردیم اما آنچه در استان خوزستان و شهر اهواز مشاهده می‌کنیم این است که وضعیت مناسبی وجود ندارد.

وی افزود: آیا استان خوزستان فقیر است؟ خیر زیرا ۴۰ درصد منابع بودجه‌ای کشور را استان خوزستان تامین می‌کند بنابراین ما باید با آسیب‌شناسی دقیق، مسیری که طی شده تا به اینجا رسیده‌ایم و ابعاد مختلف را بررسی کنیم. ما آن بررسی را انجام داده‌ایم زیرا بدون آسیب‌شناسی، نمی‌توانیم مسیر آینده را طراحی کنیم. خوشبختانه برای مسیر آینده استان خوزستان این طراحی را انجام دادیم و در هشت محور برنامه‌ها را تنظیم کردیم.

خلیلیان گفت: ما در دو سطح در استان خوزستان و شهر اهواز باید کار کنیم؛ یکی ظرفیت‌هایی است که در دورن استان داریم که ظرفیت‌های بزرگی هستند و باید آن‌ها را به کار بگیریم و مسائل و مشکلات و موانعی که وجود دارند را از سر راه برداریم. در سطح ملی نیز نگاه به استان را به گونه‌ای کنیم که شان استان خوزستان حفظ شود.

وی تصریح کرد: از ظرفیتی که در دولت فعلی انقلابی وجود دارد و از اراده‌ای که برای پشتیبانی از استان خوزستان هست به بهترین شکل بهره‌برداری می‌کنیم. ما باید هر دو ظرفیت ملی و استانی را در هم تلفیق کنیم تا بتوانیم مسیر آینده را با سرعت بیشتری طی کنیم و استان و شهری آباد و شاد داشته باشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه طبیعتا وظیفه سنگینی برعهده شهردار جدید شهر اهواز وجود خواهد داشت، گفت: شهردار اهواز باید یک برنامه‌ریزی جدید داشته باشد و مهم‌ترین مشکلات شهر را احصا کند و در چارچوب این برنامه، باید ساختارهای موجود را تغییر دهد. با ساختارهای موجود نمی‌شود این شهر را در مسیر  آبادانی هدایت کرد و ما نیازمند تحول اساسی در ساختارهای موجود و فرآیندها هستیم.

وی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر سالم، خاطر نشان کرد: علاوه بر این باید زمینه رانت‌خواری را بزداییم و حرکت سالم را در مسیر عمران و آبادانی شهر اهواز در پیش بگیریم. طبیعتا  باید علاوه بر منابع ملی، با ابتکارات مناسب و ظرفیت‌هایی که در استان خوزستان وجود دارد، منابع مطمئن و پایداری برای پشتیبانی از برنامه‌های خود طراحی کنند که این وظیفه ما را در استان و شهرداری سنگین می‌کند.

خلیلیان با بیان اینکه ما در استان خوزستان مشکل توزیع امکانات را داریم و باید اقدامات را عادلانه دنبال کنیم و این مشکل را برطرف کنیم، افزود: باید در شهر اهواز در مناطق مختلف، توزیع امکانات و منابع را عادلانه کنیم و توسعه متوازن شهری را در شهر اهواز داشته باشیم. در حال حاضر شهر اهواز از دوگانگی و دوقطبی عجیبی برخوردار است‌. برخی مناطق، بسیار عقب مانده و برخی پیشرفته‌اند البته نه به پیشرفتگی برخی از شهرها که از منابع استان خوزستان بهره‌مند شده و می‌شوند.

وی گفت: ان‌شاءالله شاهد استان و شهری در تراز مردم خوزستان باشیم. از شهرداران سابق تقدیر و تشکر می‌کنم و برای شهردار جدید آرزوی موفقیت دارم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.