×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بیش از ۲هزار نفر از ساکنان روستایی و مناطق حاشیه‌ای اهواز واکسینه شدند

دکتر مهران احمدی بلوطکی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون سیار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بسیج جامعه پزشکی و سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان اجرا می‌شود، افزود:واحد سیار این مرکز به منظور واکسیناسیون همچنان در مناطق کم‌برخوردار اهواز مستقر بوده و به امر واکسیناسیون عمومی مشغول است.

وی افزود: در ابتدای این طرح که از شهریور ماه آغاز شد یک دستگاه واحد سیار فعالیت داشت اما با توجه به استقبال مردم این تعداد به سه دستگاه افزایش یافت.

دبیر شورای سلامت اهواز با بیان اینکه واکسیناسیون سیار برای آن دسته از افرادی که امکان مراجعه به پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا را ندارند در مناطق حاشیه شهر اهواز ارائه می شود گفت: تاکنون بیش از ۷۰ ماموریت توسط واحد سیار انجام شده و بیش از ۲ هزار نفر بدین صورت در حاشیه شهر اهواز در برابر کرونا واکسینه شدند.

وی با اشاره به لزوم تسریع در روند واکسیناسیون کرونا در اهواز ادامه داد: با توجه به تاثیر مثبت واکسن در کنترل بیماری، تزریق واکسن به گروه‌های هدف باید تسریع شود.

احمدی با اشاره به اینکه واکسیناسیون کووید ۱۹ در روستاها به صورت خانه به خانه انجام می‌شود گفت: همچنین امکان ارائه خدمات به بیماران در بستر ساکن مناطق شهری در حوزه غرب اهواز فراهم شده و خانواده این افراد می‌توانند برای دریافت خدمات به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند تا هماهنگی لازم در این زمینه انجام شود.

وی واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مهم‌ترین ابزار برای مقابله با کرونا دانست و افزود: در حالی‌ که مردم از محدودیت‌های دراز مدت کرونایی به ستوه آمده‌اند و اقتصاد خانوار در خطر قرار گرفته است، موضوع واکسیناسیون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در پایان گفت: با تسریع در روند واکسیناسیون عمومی، امیدواریم آمار ابتلا به بیماری کرونا روز به روز کاهش یابد.

در حال حاضر ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۶ شهرستان زرد و ۹ شهرستان آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.