×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
الزام ارائه کارت واکسیناسیون برای صدور کارت بهداشت اصناف

دکتر سیدمحمد علوی در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مقابله با کرونا در استان خوزستان  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹ شهر در استان خوزستان آبی، شش شهر زرد و بقیه شهرها نارنجی هستند. البته این وضعیت ناپایدار است. اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشوند و واکسیناسیون انجام نشود، موج بعدی دوباره خواهد آمد. هر موج کرونا هر بار نسبت به موج قبلی شدیدتر بوده و مرگ و میر بیشتری داشته است.

وی افزود: در جلسه امروز، تصمیم بسیار خوبی گرفته شد که از این پس هیچ کدام از افرادی که کارت واکسیناسیون کرونا نداشته باشند و واکسن نزده باشند، نمی‌توانند وارد ادارات شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همه آن‌هایی که واسکن زده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه https://salamat.gov.ir/ و وارد کردن کد ملی خود، کارت واکسیناسیون را دریافت کنند. در این صورت برای مراجعه به ادارات مشکلی نخواهند داشت.

وی افزود: تصمیم دومی که امروز اتخاذ شد برای اصناف بود. از این به بعد اصناف وقتی بخواهند کارت بهداشت را دریافت کنند، یکی از مدارکی که از آن‌ها گرفته می‌شود کارت واکسیناسیون است.

علوی بیان کرد: از روز گذشته نیز واکسیناسیون دانش‌آموزان آغاز شد و همه محصلین باید کارت واکسیناسیون داشته باشند. واکسیناسیون اثر بسیار خوبی دارد؛ در یکی از کشورها که پوشش افراد واکسن‌زده بالا است، در ابتدای آغاز واکسیناسیون به ازای هر یک میلیون نفر، ۲۰ نفر به کرونا مبتلا می‌شدند و فوت می‌کردند که بعد از اینکه پوشش واکسیناسیون کامل شد و به بیش از ۸۰ درصد رسید، تعداد فوت به ۰.۲ نفر رسید یعنی تعداد مرگ و میر ۱۰۰ برابر کمتر شد بنابراین واکسیناسیون فوق‌العاده موثر است.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کرونا در زنان باردار، گفت: زنان باردار نباید از واکسن محروم شوند؛ ما یکی از استان‌هایی هستیم که مرگ بر اثر کووید را در زنان باردار داشته‌ایم بنابراین واکسیناسیون این افراد می‌تواند حیات آن‌ها را تامین کند.

 

منبع: ایسنا

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.