×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای دانش‌آموزان خوزستانی ایجاد می‌شود

کوروش مودت در مراسم نمادین شور عاطفه‌ها که امروز (۱۱ مهر) در ناحیه ۳ اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش امسال، سومین سال تحصیلی شروع آموزش در شرایط کرونایی را تجربه می‌کند که قطعا کرونا برای دانش آموزان پیامدهایی داشته است؛ یک پیامد اجتناب ناپذیر آن عدم دسترسی به کلاس‌های درس حضوری بوده که در کاهش میانگین رشد تحصیلی و بازماندگی تحصیلی در سطح کشور تاثیر داشته است.

وی افزود: اولیا، کارشناسان و صاحب نظران به این نتیجه رسیده‌اند که ما باید شرایط حضور دانش آموزان در مدارس را به صورت تدریجی و آرام ایجاد کنیم و بخشی از دسترسی دانش آموزان به آموزش از طریق شبکه شاد، شبکه ملی آموزش و پکیج‌های آموزشی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان از نظر تعداد، سومین آموزش و پرورش در سطح کشور با بیش از یک میلیون دانش آموز است و حوزه جغرافیایی ما وسیع است؛ مناطق حاشیه‌ای و محروم داریم، بنابراین برنامه این است که نباید هیچ دانش آموزی بابت عدم دستیابی به لوازم التحریر و کیف و کفش و تامین هزینه‌های کتاب، از تحصیل بازبماند. ما در تامین تبلت، هم از نظر تعهدات و هم توزیع، استان برتر در سطح کشور بودیم.

مودت با اشاره به همکاری کمیته امداد ادامه داد: برخی از دستگاه‌های اجرایی مانند کمیته امداد در حال تلاش هستند و همچنین از نهادهای مدنی و خیرین و بنیادهایی مانند علوی و برکت بهره‌مند می‌شویم تا اجازه ندهیم که دانش آموزی در سطح استان به دلیل محرومیت مالی از تحصیل بازبماند و وظیفه اداری و شرعی و عرفی ما این است. یکی از دستگاه‌های شریک ما در این عرصه کمیته امداد است که واقعا کمک‌کننده است. کمیته امداد در حمایت تحصیلی از دانش آموزان کارهای شایسته‌ای انجام داد و یکی از این برنامه‌ها نیز جشن عاطفه‌ها بود.

وی در پایان گفت: با مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا و با بهداشت و درمان در سطح استان هماهنگ هستیم. برای واکسیناسیون همکاران فرهنگی، مراکز تجمیعی ایجاد کردیم و قرار است برای دانش آموزان نیز مراکز تجمیعی ایجاد کنیم. امیدواریم بتوانیم در فرآیند واکسیناسیون نیز اقدامات خوبی انجام دهیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.