×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
دادگستری خوزستان از سوی قوه قضاییه مبرا از فساد درون دستگاهی معرفی شد

حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی در یادواره شهدای حقوقی و تجلیل از ایثارگران دادگستری کل خوزستان و سازمان های تابعه اظهار داشت : دردوران دفاع مقدس و حضور در جبهه ، درجه نظامی ملاک نبود و فقیر و غنی، پیر و جوان همه باهم یکسان بودند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این یادواره، تجلیل از کسانی است که جان و مال خود خالصانه نثار کردند و با لبیک امام راحل، وارد جبهه های جنگ شدند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان خوزستان با تاکید بر اینکه هشت سال جنگ تحمیلی به واسطه روحیه ایثارگری مردم ایران به دفاع مقدس تبدیل شد گفت: این روحیه امروز باید در تمام جنبه های زندگی حفظ شود و در کار نیز ادامه پیدا کند تا منتج به سازندگی گردد.

مرادی سالم‌ترین، بی‌ریاترین و پرتلاش‌ترین کارکنان نظام جمهوری اسلامی ایران را در قوه قضائیه و سازمان های تابعه آن عنوان کرد و افزود: در جدیدترین آمار قوه قضائیه، دادگستری خوزستان یکی از سالم ترین دادگستری ها از نظر مبرا بودن از فساد درون دستگاهی در کشور معرفی شده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در دادگستری استان خوزستان بیان داشت: یکی از مشکلات موجود در استان، کمبود نیروی انسانی است؛ به طوری که دادگستری استان با ۳۸ درصد از ساختار نیروی انسانی و ۵۴ درصد از ساختار نیروی قضایی فعالیت می‌کند.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: یکی از اقدامات موثر در این زمینه، جذب قضات بومی است که طی ۶ دوره کارآموزی قضایی در طرح بومی گزینی قضات، بیش از ۸۰ قاضی جذب دستگاه قضایی استان شده است.

مرادی همچنین تاکید کرد: برخورد با مفسدان و متعرضان به حقوق بیت المال، انتصاب مدیران قضایی از میان قضات انقلابی و جوان، برخورد با فساد درون دستگاهی، کمک به رفع مشکلات صنایع کوچک و بزرگ استان، برخورد با اخلال گران نظم و امنیت به صورت روزانه و جمع آوری سلاح، از دیگر اقدامات این دادگستری است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.