×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
نخستین مرکز پزشکی از راه دور در اهواز به بهره‌برداری رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در این آیین گفت: این مرکز پزشکی از راه دور، با هماهنگی دانشکده پیراپزشکی و مدیریت فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، راه‌اندازی شده است.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: ما برای نخستین بار ارتباط ویدیویی تصویری با دیگر بیمارستان‌های خوزستان برقرار کردیم به عنوان مثال همکاران ما سوالات پزشکان حاضر در بیمارستان مادر رامهرمز را پاسخگو بودند.

وی گفت: با وجود این امکانات، پزشکان فوق تخصص ما می توانند از بیمارستان رازی پاسخگوی سووالات همکاران در رابطه با بیماران کووید ۱۹ و غیر کووید در دیگر شهرستان ها باشند.

وی افزود: امیدوارم با توسعه در این زمینه بتوانیم در شهرستان هایی که پزشک فوق تخصص نداریم، خدمات فوق تخصصی را از راه دور به بیمار ارایه دهیم.

رییس بیمارستان رازی اهواز نیز گفت: به واسطه این مرکز، ارتباط خوبی بین پزشکان بیمارستان مادر رامهرمز و پزشکان فوق تخصص ریه و بیهوشی بیمارستان رازی برقرار شد و سووالاتی در زمینه درمان و ترخیص بیمار مطرح و از تجربیات یکدیگر استفاده شد.

دکتر ماندانا قنواتی افزود: خوشبختانه اکنون خدمات درمانی در زمینه آموزش آن قدر پیشرفت کرده که به راحتی می‌توان از طریق ارتباط تصویری، خدمات پزشکی را بر بالین بیمارها ارایه داد.

وی گفت: قرار است این خدمات در سایر بیمارستان های خوزستان توسعه پیدا کند و آنها نیز از قابلیت ارتباط تصویری بهره مند شوند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.