×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تکمیل پروژه های فاضلاب شرق اهواز تا ۲ سال آینده

علی اکبر محرابیان شامگاه شنبه در حاشیه نشست با مدیران استانی جهت بررسی مشکلات پروژه های آبرسانی و فاضلاب خوزستان در سرسرای استانداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از این تکمیل پروژه های فاضلاب شرق اهواز در مدت زمان سه سال برنامه ریزی شده بود که مدت اجرای این پروژه ها را یک سال کاهش دادیم.

وی گفت: بعد از سفر رییس جمهوری به خوزستان و دستوراتی که برای تامین آب و حل مشکلات فاضلاب به ویژه در شهرستان اهواز را داد اقدامات خوبی انجام شد که از آن دست اقدامات می توان به توسعه شبکه آب غدیر اشاره کرد.

محرابیان اظهار داشت: شبکه آب غدیر در حال حاضر ۱۰ مترمکعب بر ثانیه آب را از رودخانه کرخه به شهرستان های هدف می رساند در همین راستا طرح کوتاه مدتی در طرح غدیر در دست اقدام است که در نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: در این طرح حجم آب تزریقی در شبکه آبرسانی غدیر از ۱۰ مترمکعب به ۲۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش خواهد یافت و این میزان آب نیز از  رودخانه دز تامین می شود و با این اقدام کیفیت آب استان بهبود خواهد یافت.

وزیر نیرو ادامه داد: ۸۲ جبهه کاری فاضلاب در اهواز به سرعت در حال اجرای پروژه ها هستند که در صورت تسریع بهبود و ایجاد شبکه جمع آوری آب های سطحی توسط شهرداری اهواز تا ۲ سال آینده مشکل فاضلاب در شرق اهواز به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی گفت: در شرایط فعلی با توجه به اینکه در حال مدیریت آب هستیم و در شرایط سخت خشکسالی به سر می بریم اولویت تامین آب شرب است و برای کشاورزی هم با رعایت الگوی کشت تامین آب درحال انجام است.

وی از کشاورزان خواست تا با کشت محصولاتی که برای این شرایط خشکالی توصیه می شود برای مدیریت هر چه بهتر آب در خوزستان همکاری شود.

پروژه توسعه و بهبود شبکه فاضلاب شرق اهواز از سال گذشته در اهواز آغاز شد، همچنین در ۸۶ شهر خوزستان پروژه توسعه فاضلاب در دست اجرا است.

وزیر نیرو امروز شنبه به منظور بررسی روند اجرایی پروژه های فاضلاب و آبرسانی به خوزستان سفر کرد.

از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم وزیر نیرو برای دومین بار به خوزستان سفر کرده است.

 

منبع: ایزنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.