×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
طرح آبرسانی غدیرخوزستان اوایل سال آینده به بهره‌برداری می رسد

علی اکبر محرابیان شامگاه شنبه در نشستی با مدیران خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: در حال حاضر۱۰‌ متر مکعب بر ثانیه آب از رودخانه کرخه در شبکه طرح غدیر تزریق می شود.

وی گفت: اما در طرح افق نهایی، این میزان  به ۲۴ متر مکعب بر ثانیه خواهد رسید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه  این طرح  اخیرا با حضور رییس جمهوری بررسی شده است افزود: با کمک متخصصان و کارشناسان  خوزستانی این طرح مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد در قالب طرح کوتاه مدت ۱۰ مترمکعب بر  ثانیه به حجم آب تزریقی در طرح غدیر از طریق رودخانه دز اضافه شود.

وی گفت: این اقدام نه تنها باعث پایداری آب در استان تا ۱۰ سال آینده می شود بلکه در افزایش بهبود کیفیت آب نیز تاثیر گذار است.

محرابیان با اشاره به اینکه سرعت اجرای طرح کوتاه مدت غدیر نسبت به یک‌ماه گذشته بسیار خوب شده  است اما مطلوب  نیست ادامه داد: همه به دنبال تعالی و رشد کشور هستیم و به نگرانی و دغدغه های مردم ونمایندگان هم احترام میگذاریم.
وی افزود: کشور در یک خشکسالی سختی به سر می برد که در ۵۲ سال گذشته بی سابقه بوده است  که این وضعیت با شرایط نرمال  بسیار متفاوت است.

وی گفت: مدیران و کشاورزان خوزستانی با توجه به شرایط موجود باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا این سال سخت را پشت سر بگذاریم.

وزیر نیرو ادامه داد: به مردم خوزستان اطمینان می دهم که تلاش میکنیم برای آب شربشان از نظر کمیت مشکلی ایجاد نشود و وضعیت کیفیت  آب را با استفاده از امکانات درون استان حل خواهیم کرد.
محرابیان با بیان اینکه حضور دکتر خلیلیان استاندار ویژه خوزستان ، یک امتیاز بزرگ برای استان و دولت است  افزود: وی در کارنامه کاری خود  وزیر موفقی بوده و خوزستانی است و با مشکلات استان آشنایی دارد.
وزیر نیرو ادامه داد: برای تثبیت ای سی آب ( میزان شوری آب)  خوزستان از نظر متخصصان استفاده کردم و معاونی از وزراتخانه  برای این کار در نظر گرفتم که مسائل خوزستان را مدام پایش کند.

وی گفت: تقاضا دارم که در این شرایط همکاری بین قوه ای و دستگاهی را بیشتر داشته باشیم تا مردم در آرامش زندگی کنند و موضوع مدیریت آب و الگوی کشت در استان به درستی در این شرایط بحرانی انجام شود.

وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه الگوی کشت از سوی برخی افراد سرمایه دار و خودخواه رعایت نمی شود افزود: متاسفانه برخی شرکت ها با مصرف بی رویه آب و کشت کلان باعث ضایع شدن حق مردم می شوند.

وی افزود: تا پایان این شرایط تمامی دستگاه ها با هدف رضایت و خدمتگزاری به مردم باید فعالیت کنند.

وی گفت: در بحث آبرسانی طرح های متعددی در استان در دست اقدام است و از آبفای استان نیز خواسته شده تا هفت پروژه مهم آبرسانی در خوزستان را  کاملا فعال کند.

محرابیان با اشاره به اینکه در خصوص وضعیت  فاضلاب خوزستان به مردم حق می دهم که ناراحت باشند ادامه داد: ۱۰ سال گذشته مسئول طرح های کلان کشور بودم و تصفیه خانه شرق اهواز را بازدید کردم که بعد از گذشت این همه سال وارد فاز آزمایشی شده است.

وی گفت: این تصفیه خانه با بالاترین استاندارد های بین المللی ساخته شده اما مورد استفاده قرار نگرفته و همین موضوع باعث زحمت مردم شده است.

ضرورت آغاز پروژه های فاضلاب غرب اهواز
وزیر نیرو ادامه داد: پروژه فاضلاب غرب اهواز نیز باید هر چه سریعتر از سوی آبفای استان به مناقصه گذاشته شود تا پیمانکار تعیین شود و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی گفت: در برنامه هفتم‌ توسعه نمایندگان مردم خوزستان منابع لازم برای شبکه آب و فاضلاب خوزستان را ببینند .
وزیر نیرو با اشاره به تشکیل شورای جهاد آبرسانی در کشور افزود: این شورا متشکل از سرآمدان و نخبگان  است و برنامه ریزی شده است در مدت  چهار سال هشت هزار روستای کشور آبرسانی شوند.

وزیر نیرو افزود: دستگاه های آب شیرین کن به تعداد کافی برای شرایط اضطراری در استان انبار خواهیم کرد تا در صورت لزوم با مشکلی در زمینه کیفیت آب مواجه نشویم.

وزیر نیرو روز شنبه برای بررسی وضعیت طرحهای آب و فاضلاب خوزستان وارد اهواز شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.