×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
تشکیل ستاد واکسیناسیون در شهرهای خوزستان

ولی‌اله حیاتی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از همه دست‌اندرکاران اربعین حسینی در مرزهای خوزستان تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان، افزود: امروز رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص دستوراتی داد بنابراین اداره‌کل آموزش و پرورش از امروز جلسات هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار کند و از فردا استارت واکسیناسیون دانش‌آموزان در مدارس زده شود.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان با بیان اینکه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فصل‌الخطاب همه موضوعات است، گفت: بنای کار در این خصوص، مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است. امروز مصوبات ابلاغ می‌شود و باید اجرایی شوند.

وی با تاکید بر لزوم اقدام جدی در زمینه افزایش پوشش واکسیناسیون، بیان کرد: شهرستان‌های شادگان، آبادان و خرمشهر کمترین میزان واکسیناسیون را دارند که باید تیم‌های سیار واکسیناسیون در این مناطق تشکیل و بین مردم روانه شوند.

حیاتی افزود: باید از ظرفیت دهیاران و شوراهای روستاها در این خصوص استفاده شود و در هر روستا یک تیم واکسیناسیون فعال شود.

وی با اشاره به شهرستان‌هایی که بیشترین میزان واکسیناسیون را داشته‌اند، گفت: از فرمانداران دزپارت، بهبهان، اندیمشک و آغاجاری که در صدر واکسیناسیون قرار دارند تشکر می‌کنم. سایر فرمانداران باید روش و تجارب این فرمانداران را در پیش بگیرند تا با چالش‌های فعلی مواجه نشوند.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان بیان کرد: یگان‌های رزمی و نظامی نیز آمبولانس‌های خود را برای واکسیناسیون سیار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار دهند. اکنون تمام تلاش باید به واکسیناسیون معطوف و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود. فرمانداران نیز باید ستاد ویژه واکسیناسیون را تشکیل دهند و روزانه این موضوع را بررسی کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: بر اساس روال قبلی اجرای طرح شهید سلیمانی با ۷ هزار بسیجی ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز ثابت تجمیعی با همکاری بسیج جامعه پزشکی خوزستان، افزود: ۴۱ خودروی سواری، ۹ اتوبوس و ۱۲ موتورسیکلت به صورت سیار در حال واکسیناسیون مردم هستند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: ۲۱۵ سرباز وظیفه نیز برای انجام روند واکسیناسیون و ثبت واکسیناسیون در سامانه در اختیار مراکز بهداشت خوزستان قرار گرفته‌اند.

جانگران‌نژاد گفت: در ایام اربعین حسینی نیز موکب درمانی در مرز شلمچه مستقر و واکسیناسیون سیار انجام شده است. در هفته دفاع مقدس نیز اکیپ‌های درمانی به مناطق محروم اعزام شدند و ویزیت رایگان را انجام دادند.

وی بیان کرد: در یکی دو هفته گذشته شاهد کاهش خودروها بودیم و تعداد خودروهایی که در اختیار ما قرار می‌گرفت از ۳۲ خودرو به ۱۳ خودرو کاهش یافته است که باید در این زمینه کمک و مشکل برطرف شود.

جانگران‌نژاد گفت: تا فرصت هست و تعداد مبتلایان کم است باید در کنار واکسیناسیون، پیگیری و رهگیری انجام شود تا در ماه‌های آینده، بیماری جمع شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.