×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
زائران در بازگشت برای انجام تست همکاری کنند

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: واکسیناسیون علیه کرونا از نیمه دوم بهمن‌ماه سال ۹۹ در خوزستان آغاز و از نیمه دوم تیرماه امسال شتاب گرفت و این روند ادامه دارد.

وی افزود: استان خوزستان حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۸۳۲ نفر معادل ۳۸ درصد جمعیت کل یک دوز واکسن و ۹۳۸ هزار و ۱۹ نفر معادل ۱۹ درصد جمعیت استان خوزستان دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای رسیدن به پوشش قابل اطمینان واکسیناسیون که ما را در موج بعدی در مقابل بیماری ایمن کند، باید ۴۲ درصد دیگر مردم دو دوز واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: امید می‌رود با ورود گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال به چرخه واکسیناسیون، این امر شتاب بیشتری بگیرد. آنچه این امر را محقق می‌کند استقبال مردم از واکسیناسیون است.

علوی با بیان اینکه واکسیناسیون زنان باردار برای خودشان و فرزندان‌شان امری حیاتی است، تصریح کرد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون زنان باردار پایین و بسیار نگران‌کننده است.

وی بیان کرد: از همه مردم خواهش می‌کنم برای واکسینه شدن خود و عزیزان‌شان تردید را کنار بگذارند. مردم به شایعات و باورهای غلطی که واکسن‌ستیزان در جامعه رواج می‌دهند، توجه نکنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: اکثر کشورهای پیشرفته و مترقی که توانستند بیماری را خوب کنترل کنند، واکسیناسیون را با پوشش ۸۰ تا ۹۰ درصدی انجام دادند. این کشورها اکنون زندگی و فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای شلمچه و چذابه، گفت: بر اساس بازدیدی که از مرز شلمچه داشتیم، جمعیت زیادی در حال بازگشت به کشور هستند. این افراد، مقداری بی حوصله هستند و به دلیل خستگی سفر، همکاری لازم را با همکاران ما در خصوص انجام تست‌های مورد نظر ندارند و از طرف دیگر، پروتکل‌های بهداشتی را نیز به خوبی رعایت نمی‌کنند.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: از همه زائران اربعین حسینی تقاضا می‌کنیم با ما همکاری کنند و این نمونه‌گیری‌هایی که برای ما حیاتی هستند را انجام دهند تا در صورت وجود فرد آلوده بین آن‌ها، شناسایی و راهنمایی شود و خطری متوجه سایر اقشار و خانواده‌ها نشود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.