×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
نگران پیک جدید کرونا در ماه آینده‌ایم

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری در اهواز اظهار کرد: حدود یک ماه تا یک ماه و نیم پیش، روزانه میزان مراجعات به مراکز بهداشتی غرب اهواز به ۲ هزار نفر می‌رسید و تعداد موارد شناسایی‌شده ابتلا به کرونا نیز ۵۰۰ نفر بود اما اکنون میزان مراجعات به مراکز بهداشتی کاهش یافته و در برخی روزها شاید ۴۰۰ نفر به مراکز بهداشتی غرب اهواز مراجعه می‌کنند و این وضعیت در شرق اهواز نیز حاکم است.

وی نسبت به ادامه عادی‌انگاری مردم نسبت به کرونا، هشدار داد و افزود: فراموش نشود در آبان‌ماه سال گذشته پیک بیماری را در استان خوزستان تجربه کردیم و اکنون نیز نگران هستیم اگر واکسیناسیون سریع‌تر انجام نشود و مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و عادی‌انگاری ادامه یابد، در ماه آینده با پیک جدید بیماری روبه‌رو ‌شویم.

دبیر شورای سلامت اهواز بیان کرد: تا دو سال آینده با کرونا زندگی خواهیم کرد بنابراین علاوه بر واکسینه شدن، مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا کمتر این پیک‌ها را تجربه کنیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش دهیم که لازمه آن، انجام واکسیناسیون دو مرحله‌ای در اسرع وقت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

احمدی‌بلوطکی گفت: مراکز واکسیناسیون شهری و روستایی را به اندازه‌ای افزایش داده‌ایم که حداکثر زمان فرآیند واکسیناسیون تنها ۵ دقیقه است.

وی با اشاره به موجودی خوب واکسن، تصریح کرد: اکنون که بار بیماری کاهش و مراکز واکسیناسیون ثابت و سیار افزایش یافته است و حتی بهورزها به درب منازل برای واکسینه کردن مردم مراجعه می‌کنند، مردم باید سریعا واکسینه شوند. امیدواریم فرآیند واکسیناسیون مانند کرونا عادی نشود و مردم برای دریافت واکسن امروز و فردا نکنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.