×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
اوج واکسیناسیون در خوزستان از روز شنبه

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به بازگشت زائران از مرزهای شلمچه و چذابه و فرودگاه اهواز به کشور اظهار کرد: همکاران بهداشت در این اماکن حضور دارند. علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم به زائران اربعین حسینی، از همه آن‌ها تست رپید گرفته می‌شود.

وی افزود: برای بررسی موتاسیون جدید، از موارد مثبت آزمایش NGS انجام می‌شود تا بررسی شود سوش جدید کرونا در مبتلایان وجود نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: موارد مثبت شناسایی‌شده در مرز شلمچه در بیمارستان شهید سلیمانی و مبتلایان شناسایی‌شده در مرز چذابه در بیمارستان بستان قرنطینه می‌شوند سپس با مرکز بهداشت محل زندگی مبتلایان به کرونا تماس گرفته می‌شود تا هدایت کار را در دست بگیرند.

وی در خصوص روند واکسیناسیون کرونا در خوزستان، بیان کرد: در برخی شهرهای خوزستان پوشش واکسیناسیون به ۷۶ درصد رسیده است اما در یکی دو شهر استقبال از واکسیناسیون خوب نیست و هنوز کمتر از ۲۰ درصد مردم این شهرها واکسن را دریافت کرده‌اند.

ابول‌نژادیان افزود: در مجموع، تاکنون ۵۶ درصد مردم خوزستان یک دوز واکسن و ۲۸.۵ درصد نیز دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند. با توجه به اینکه در تقریبا یک ماه گذشته، محموله‌های زیاد واکسن وارد استان خوزستان شد و تعداد زیادی از افراد دوز اول واکسن را دریافت کردند، پیش‌بینی می‌شود از روز شنبه شاهد اوج واکسیناسیون و مراجعه افراد برای تزریق دوز دوم باشیم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: از کسانی که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند، می‌خواهیم سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند تا به هدف واکسیناسیون مد نظر برسیم

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.