×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تصفیه خانه آب شوشتر تا پایان امسال وارد مدار می شود

حمید رضا جانباز روز سه شنبه در بازدید از روند ساخت و تکمیل پروژه تصفیه خانه آب شوشتر بیان کرد: آب آشامیدنی شهرستان شوشتر از چاه های تراوشی و چاه های پنهان حاشیه رودخانه کارون تامین می شود و میزان برداشت آب تحت تاثیر کم آبی ها و خشکسالی قرار می گیرد لذا سازمان آب و برق خوزستان اقدام به طراحی تصفیه خانه مدرن در این شهرستان کرده است.

وی افزود: این تصفیه خانه آب مورد نیاز ۵۰ درصد از شهروندان شوشتر و روستاهای حاشیه شهر را تامین می کند.

جانباز ادامه داد:روند اجرای پروژه با سرعت مناسب در حال اجرا است و سازه های پروژه پیشرفت ۸۰ درصدی دارد ، ؛ امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده و با تزریق به موقع اعتبارات این تصفیه خانه مدرن هر چه زودتر وارد مدار شود.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر عامل آبفای کشور ادامه داد: این تصفیه خانه به عنوان یک طرح پدافندی در خشکسالی هایی همچون امسال، بدون هیچ دغدغه ای آب مورد نیاز شهر شوشتر و روستاهای اطراف را تامین می کند.

جانباز افزود:برای تکمیل فاضلاب شهر شوشتر می توان از محل اعتباری ماده ۵۶ استفاده کرد .

پروژه توسعه و بهبود فاضلاب در خوزستان در ۸۶ شهر استان در حال انجام است و پروژه فاضلاب شهرستان اهواز نیز از پارسال کلید خورد و رهبر معظم انقلاب مبلغ پنج میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به پروژه فاضلاب اهواز تخصیص دادند.

تابستان امسال بیشتر مناطق استان دچار خشکسالی شد و طبق اعلام شرکت آبفای استان ۷۰۲ روستای با بحران آب روبه‌رو شدند که در اقدام ضربتی مشکل آبرسانی به ۲۳۱ روستا حل شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.