×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مشاهده لکه ارغوانی در رودخانه کارون براثر تخلیه پرمنگنات پتاسیم است

محمد جواد اشرفی بیان کرد:سوم مهر جاری این لکه رنگی در رودخانه کارون در محل تصفیه خانه شرکت فولاد خوزستان در ساحل شرقی ( بالادست پل ششم) مشاهده شد.

وی گفت: این  شرکت در سال های  قبل مقداری پرمنگنات پتاسیم برای ضدعفونی آب، رنگبری و ضد بو از آب های مصرفی شرکت تهیه کرده بود که به صورت پایلوت از آن استفاده شد و به دلیل موفق نبودن آن متوقف شد.

اشرفی افزود: مقداری از این پرمنگنات پتاسیم در مخازن باقی مانده و به مرور ته نشین و خشک شده بود که به تازگی مسوولان این  تصفیه خانه بدون هماهنگی برای استفاده از مخازن اقدام به شستشوی مخازن کردند و پساب حاصل از شستشو به رودخانه کارون تخلیه شد که موجب ایجاد طیف رنگی در رودخانه کارون گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: براساس بررسی‌ میدانی به عمل آمده در طول رودخانه کارون در محدوده تخلیه شده این مواد، هیچگونه مرگ و میر ماهیان و جانوران آبزی  مشاهده نشد.

وی گفت: نمونه برداری از رودخانه نیز توسط آزمایشگاه اداره کل صورت پذیرفت که هم اکنون پارامترهای شاخص آلودگی آب بالاتر از استاندارد را نشان نمی‌دهد.

پرمنگنات پتاسیم یک نمک معدنی است که برای ضدعفونی آب و رنگبری و ضد بو در مخازن تصفیه خانه ها استفاده می شود.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به دنبال این اقدام  شرکت فولاد خوزستان با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد:در صورت رعایت نکردن الزامات زیست محیطی پرونده شکایت تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.