×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
چرا برخی با وجود واکسیناسیون، به کرونا مبتلا می‌شوند؟

در هر برنامه واکسیناسیون، هر چند نادر اما مواردی از ابتلا در میان افرادی که واکسینه شده اند و همچنین افرادی که هنوز به طور کامل واکسینه نشده اند؛ وجود خواهد داشت.

باید به این نکته مهم توجه داشت علت ابتلای مجدد برخی افراد به کرونا، بی تاثیری و مشکل در واکسن‌ها نیست. در واقع هر فردی که برای هر بیماری واکسینه می‌شود، به صورت صد در صد ایمن نخواهد بود.

واکسن‌هایی که در برابر کووید ۱۹ ساخته شده اند، بسیار موثرند و می‌توانند تا ۸۰ یا ۹۰ درصد ایمنی ایجاد کنند؛ اما به این معنی نیست که همه افراد به صورت صد در صد در برابر این بیماری ایمن باشند. نکته حائز اهمیت و توصیه شده توسط همه متخصصان این است که واکسن کووید ۱۹ را بدون استرس دریافت کنید؛ چرا که شانس ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد یا در صورت ابتلای مجدد بعد از واکسیناسیون؛ علائم سنگین یا بستری را تجربه نمی‌کنید. همچنین در صورت ابتلای مجدد به بیماری بعد از انجام واکسیناسیون، ویروس در مدت کوتاهی از بدنتان پاکسازی می‌شود.

ابتلای افراد به کرونا بعد از انجام واکسیناسیون به ندرت صورت می‌گیرد که البته بین همه افراد یکسان نیست. در واقع برای افرادی که در گروه پرخطر قراردارند مانند نقص سیستم ایمنی، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای؛ احتمال بیشتری وجود دارد که حتی بعد از واکسیناسیون هم به کرونا مبتلا شوند.

از دیگر فواید واکسیناسیون می‌توان به کاهش قدرت زنجیره انتقال اشاره کرد. در صورتی که بعد از انجام واکسیناسیون به ویروس کرونا مبتلا شوید، امکان انتقال مقدار ویروسی که در بینی و حلق شما قرار گرفته بسیار کمتر است. در واقع به دلیل واکسیناسیون تراکم کمتری از ویروس در بدن شما است؛ بنابراین احتمال انتقال ویروس به دیگران به شدت کاهش پیدا می‌کند.

موضوع مهم دیگر این است که برخی افراد بعد از واکسینه شدن، دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند. کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث کمک به انتقال مجدد ویروس در بین همه افراد حتی واکسینه شده‌ها می‌شود. باید به این نکته توجه داشت تا زمانیکه درصد افراد واکسینه شده در یک جامعه به حد معین نرسد؛ رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

اقدامی که در شرایط کنونی باید همه ما برای قطع زنجیره انتقال کرونا انجام دهیم، تزریق واکسن و رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی تا زمان پوشش کامل واکسیناسیون در سطح جامعه است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.