×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اشتغال و مسکن ایثارگران ۲ اولویت اصلی دولت سیزدهم هستند

امیرحسین قاضی زاده هاشمی یکشنبه شب پس از نوزدهمین نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگی ایثار و شهادت در مجموعه اداری شهید رجایی استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران افزود: با وجود گذشت ۳۳ سال از پایان دوران دفاع مقدس هنوز جمع زیادی از جامعه هدف ایثارگران با فقدان مسکن و نداشتن اشتغال رو به رو هستند که متاسفانه این وضعیت در خوزستان نمود بیشتری دارد.

وی گفت: با وجود آنکه در دوره های گذشته اقدام های زیادی برای تامین مسکن مناسب و اشتغال انجام شده است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور که به تازگی با حکم آیت الله رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران به این سمت منصوب شده توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، بهبود وضعیت یادمانها، رسیدگی به گلزارها و سامان دادن به این قبیل زیرساخت‌ها را از دیگر اولویت های کاری بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد.

وی افزود: این برنامه‌ها باید به صورت جدی به ویژه در خوزستان که مامن و سرزمین شهدا و رزمندگان اسلام بوده است پیگیری شود.
قاضی زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه تعداد زیادی از جامعه ایثارگران فاقد مسکن هستند گفت: با وجود اینکه در حوزه بنیاد شهید و ایثارگران استان خوزستان اقدام های خوبی صورت گرفته است اما عقب ماندگی های تاریخی فراوانی هم وجود دارد که تاکید شده در دوره جدید فعالیت  دولت، اهتمام ویژه ای در تامین مسکن جامعه ایثارگری صورت گیرد.
وی اشتغال جامعه ایثارگری را یکی از دغدغه های دولت جدید عنوان کرد و افزود: به شرکت‌های دولتی، نهادهای غیردولتی و پیمانکاران تاکید شده که طبق قانون بخشی از اشتغال را به ایثارگران اختصاص دهند.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری این موضوع در استان خوزستان از سوی استاندار و در مرکز از سوی وزارت خانه مربوطه ابراز امیدواری کرد در دوره جدید  بتوانیم تعداد زیادی از افراد فاقد شغل در جامعه ایثارگری را جذب بازار کار کنیم.

معاون رییس جمهوری بیان کرد: استان خوزستان دارای ظرفیت‌های فراوانی است لذا  انتظار می رود با توجه به زیرساخت‌های قابل قبول و فراوان در حوزه اشتغال خوزستان، مساله بیکاری را زودتر نسبت به سایر نقاط کشور مرتفع کنیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در خوزستان با توجه به ظرفیت ها و توان بالای اقتصادی  قابل قبول نیست، افزود: به نظر می رسد ساختارهای مدیریتی ظرفیت به کارگیری منابع فراوان مادی و معنوی در استان را نداشته که امیدواریم با تغییر رویه ها این مساله اصلاح شود و کارها و برنامه های هدفگذاری شده در حوزه اشتفال و مسکن به سرانجام مطلوب برسد.

قاضی زاده هاشمی در نخستین سفر استانی خود پس از انتصاب به عنوان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور روز یکشنبه وارد خوزستان شد و در فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز مورد استقبال معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان و جمعی از مدیران اجرایی استان قرار گرفت.

حضور در گلزار شهدای اهواز، دیدار با آیت الله سید علی شفیعی پدر شهید و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بازدید از مجتمع فرهنگی و توانبخشی کیانشهر اهواز، نشست با معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، دیدار با خانواده نوجوان شهید علی لندی در ایذه و بازدید از شهرها و یادمان‌های دفاع مقدس در آبادان و خرمشهر از برنامه های سفر ۲ روزه قاضی زاده هاشمی به خوزستان است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.