×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
وضعیت شکننده خوزستان / سرعت واکسیناسیون مناسب نیست

دکتر سید محمد علوی با اشاره به خروج خوزستان از وضعیت قرمز، اظهار کرد: بر اساس اعلام جدیدترین رنگ‌بندی وضعیت کرونا از سوی وزارت بهداشت، از سوم مهرماه شش شهر خوزستان در وضعیت آبی، شش شهر در وضعیت زرد و مابقی شهرها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه روزهای پر استرس و نگران‌کننده‌ای را پشت سر گذاشتیم، افزود: وضعیت فعلی نشانه پشت سر گذاشتن پیک بیماری است اما وضعیت، شکننده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به احتمال وقوع پیک بعدی در آبان‌ماه و دلایل این پیش‌بینی، گفت: با وجود آماده بودن مراکز تجمیعی و فراهم بودن شرایط، سرعت واکسیناسیون به علت عدم مراجعه برخی شهروندان، متناسب با انتظارمان نیست.

وی بیان کرد: پوشش کامل واکسیناسیون باید تا آبان‌ماه به حدود ۸۰ درصد برسد در حالی که اکنون ۲۷ درصد است. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز حداقل باید ۸۰ درصد باشد اما این گونه نیست و در بازارچه‌ها و حاشیه شهرها حدود ۲۰ درصد است.

علوی افزود: در برخی مطب‌ها، داروخانه‌ها و مراکز تشخیص طبی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه تهویه و فاصله‌گذاری مناسب نیست. بانک‌ها نیز اماکن پر تردد هستند اما در اکثر نقاط استان خوزستان تهویه ندارند و فاصله‌گذاری در این اماکن رعایت نمی‌شود.

وی گفت: همچنان دورهمی‌های خانوادگی برقرار است و عادی‌انگاری و عدم درک خطر کرونا نیز آزاردهنده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: تاکنون چند موج سهمگین را پشت سر گذاشته‌ایم و عزیزان زیادی را از دست داده‌ایم. ضررهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی نیز متحمل شده‌ایم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد با بیان اینکه دیگر تاب و توان موج بعدی را نداریم، گفت: از مردم تقاضا داریم کسانی که تاکنون واکسینه نشده‌اند، سریع‌تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند. کسانی که موضوعات ضد واکسن را تبلیغ می‌کنند نیز دست از این کار بردارند زیرا به خود و مردم صدمه می‌زنند. از مردم می‌خواهم پروتکل‌های بهداشتی را کامل رعایت کنند تا موج بعدی رخ ندهد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.