×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
رشد اقتصادی در خوزستان قطعا رقم زده خواهد شد

صادق خلیلیان در نشست شورای برنامه ریزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برای انجام توسعه و سرمایه‌گذاری در شهرهای خوزستان و به ویژه اهواز باید بازنگری در حریم اراضی متعلق به دستگاه های دولتی انجام شود.

وی افزود: برای حل این مساله و بازنگری در حریم اراضی متعلق به دستگاه‌های دولتی، باید از مراجع مختلف در سطح ملی مساله پیگیری شود. در این زمینه نیروهای مسلح، نفت و سازمان آب و برق دارای بیشترین حریم اراضی در استان هستند.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت توجه به سیاست‌های توسعه‌ای دولت در خوزستان گفت: برای توسعه استان باید یک نظام هوشمند و کارآمد در جهت تعامل سیاست‌های توسعه ای دولت با حریم اراضی دستگاه های دولتی در استان تعریف شود تا شاهد افزایش سرمایه‌گذاری و همچنین توسعه استان در بخش‌های مختلف باشیم.

وی با اشاره به اینکه بازنگری حریم اراضی دستگاه های دولتی از مراجع ملی (وزارتخانه‌ها) پیگیری خواهد شد، اظهار کرد: رشد اقتصادی در استان خوزستان قطعا رقم زده خواهد شد و این موضوع مستلزم ایجاد کسب و کارهایی است که به شکوفایی اقتصادی منجر شود.

خلیلیان عنوان کرد: ظرفیت‌های واقعی استان باید توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان شناسایی شود تا بتوانیم براساس این ظرفیت‌های واقعی برای توسعه برنامه‌ریزی کنیم. علاوه بر این باید گلوگاه‌ها، بن‌بست‌ها و نقاط ضعف استان که به موانع توسعه تبدیل شده‌اند را شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه در آستانه تصویب برنامه هفتم توسعه کشور هستیم، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد برنامه توسعه پنج ساله خوزستان را تهیه کنیم تا این برنامه به عنوان یک پیوست کاربردی در روند تصویب برنامه هفتم توسعه مورد توجه دولت قرار گیرد. بعد از تدوین نهایی طرح توسعه پنج ساله خوزستان، این برنامه برای تصویب در هیات دولت مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه غل و زنجیرها پای پیشرفت و توسعه استان را بسته‌اند، عنوان کرد: نرخ بالای بیکاری در استان خوزستان نشان می‌دهد که مسیر صحیحی برای توسعه انتخاب نشده و مدیریت‌ها به موقع نبوده است. در این زمینه برای حل مشکلات استان تلاش خواهیم کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.