×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دولت تلاش دارد تا هیچ زن بدسرپرست در کشور وجود نداشته باشد

انسیه خزعلی شامگاه چهارشنبه در نشست با مسوولان بنیاد برکت خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری در اهواز بیان کرد: دولت باید از کارآفرینی زنان و بیمه زنان سرپرست خانوار حمایت کند.

وی گفت: همچنین مسایل پزشکی مربوط به زنان باید با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شود تا در برنامه‌ای کوتاه مدت بخشی از این مسایل برطرف شود.
خزعلی ادامه داد: زنان بدسرپرست باید برای حضور در گرمخانه احساس مسوولیت داشته باشند و برای آنها کار فراهم شود؛ وقتی آنها مشغول کار باشند دیگر فرصت برگشت به اعتیاد را ندارند.
وی گفت: نباید به گونه ای باشد که زنان در گرمخانه ها روزها بیرون بروند و شب ها برگردند و تنها خدمات دریافت کنند و برای جامعه مفید نباشند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بنیاد برکت اعلام کرده سوله‌های زیاد و زمین بدون استفاده داریم افزود: در مناطق حاشیه‌ای اهواز می‌توان از این زمین ها برای فعال شدن گرمخانه بانوان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اشتغال و فرهنگ و امیدبخشی باید به صورت دایم برای زنان حاضر در گرمخانه مورد توجه باشد ادامه داد: باید به  مسایل پزشکی از جمله سونوگرافی و افزایش بخش زنان و زایمان توجه شود.
خزعلی بیان کرد: اگر اشتغال ایجاد شود ولی به مسایل اخلاقی، تربیتی و ایمانی اهمیت داده نشود ممکن است موجب تزلزل بنیاد خانواده شود.
وی با اشاره به اعتیاد زنان گفت: زنانی که از اعتیاد پاک شدند و مشغول کار شدند به برگشت به اعتیاد فکر نمی کنند، بنابراین برای پیشگیری از ابتلای این افراد به اعتیاد باید به مباحث اشتغال آنها فکر کرد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: برخی از دختران تحصیلکرده گرفتار اعتیاد شدند و کسی نبود که به آنها انگیزه و امید بدهد؛ نباید این افراد را تنها در یک جا قرار دهیم که ترک کنند و فقط به آنها غذا دهیم.

در این نشست نمایندگانی از مراکز بنیاد برکت خوزستان در خصوص طرح های اشتغالزایی زنان و مشکلاتی که با آن روبه رو هستند مسایل و مشکلات خود را بیان کردند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز چهارشنبه برای سفری ۲ روزه به خوزستان از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وارد اهواز شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.