×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چهارنقطه خوزستان رکورددار آمار سرقت درب منهول در کشور

فرزان عباسیان روز دوشنبه درنشست کمیته آب و فاضلاب و التور در سرسرای اداری معاونت سیاسی، اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ برای خوزستان درب منهول خریداری شده است.

وی افزود: در شادگان واقعیت پس زدگی فاضلاب به دلیل سرقت درب منهول ها است به گونه ای که بررسی اخبار نیروی انتظامی نشانی می‌دهد از هر ۱۰ گزارش سرقت درب منهول پنج مورد مربوط به شادگان است.

عباسیان با بیان اینکه ۹۰ درصد سیستم خطوط فاضلاب شادگان جدید است، ادامه داد: از پارسال تاکنون یک هزار درب منهول و از یک ماه گذشته ۲۵۰ درب با جنس پلی اتیلن نصب شده که قابل بازیافت و فروشی نیست و با این وجود ۷۰ مورد به سرقت رفته که نشان دهنده وجود مشکل امنیتی در شادگان است که نیروی  انتظامی و دادستانی به این قضیه ورود کرده اند.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: در یک شب ۸۰ درب منهول به سرقت رفته است؛ برای خارج کردن کلوخ و سنگ از چاه فاضلاب باید غواص فرستاده شود؛ هم اکنون درخواست ۱۰ هزار درب منهول داده شده است.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد طرح جامع فاضلاب شادگان اجرا شده و موثرترین و پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب کل کشور در شادگان تا اواسط مهر امسال وارد مدار خواهد شد.

عباسیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تامین بیش از ۷۵ درصد منابع آبی مصرفی شرب بهداشتی از رودخانه ها گفت: شهرهای اهواز، شادگان، بندرامام خمینی(ره)، ماهشهر، خرمشهر و آبادان تحت تاثیر پساب های صنعتی و زهاب‌های کشاورزی ورودی به رودخانه کارون قرار می‌گیرند.

 

هشت هزار و ۸۰۰ میلیاردریال برای اتمام طرح فاضلاب ماهشهر نیاز است

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه طرح آبرسانی غدیر هنوز تکمیل نشده بیان کرد: قرار است ظرفیت آب شیرین کن ها را درآبادان، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای اتمام طرح فاضلاب ماهشهر نیاز است و مناطق هدف شامل شهرک طالقانی، و ناحیه صنعتی در اولویت قرار دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماهشهر نیز در خصوص مشکلات آبفا در این شهرستان گفت: نبود شبکه جمع آوری فاضلاب در برخی نقاط ، دفع غیر بهداشتی فاضلاب، کدورت بیش از حد آب، وجود لاشه‌های سگ اطراف حوضچه آب تصفیه خانه شهرک طالقانی و درپوش نداشتن دریچه های مخزن از جمله مشکلات آبفا در ماهشهر است.

محمد شنبدی افزود: افزایش کدورت آب در شهر چمران از توابع ماهشهر نسبت به سال ۹۹ ، مصرف آب خام در یک منطقه با جمعیت پنج هزار نفر و نبود شبکه جمع آوری فاضلاب دربرخی از نقاط بندر امام خمینی(ره) از دیگر مشکلات است.

 

نگرانی از بروز التور و ناگ در بندرامام خمینی(ره)

وی ادامه داد: در۲ سال اخیر تمامی نمونه های گرفته شده از مناطقی که زیر پوشش آب و فاضلاب قرار ندارند دارای آلودگی میکروبی و همچنین کلر باقیمانده صفر گزارش شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماهشهر گفت: نگرانی در خصوص بروز التورو ناگ در فصل پاییز وجود دارد و باید با افزایش کلر زنی و حل مشکل آب خام در یکی از مناطق بندر امام خمینی(ره) آلودگی آب کنترل شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.