×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هشدار بروز “ناگ” در بندر امام

دکتر محمد شنبدی در جلسه کمیته آب و فاضلاب و التور که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب ماهشهر اظهار کرد: نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب در برخی نقاط ماهشهر، دفع غیر بهداشتی فاضلاب در برخی نقاط، کدورت بیش از حد آب، وجود لاشه‌های سگ اطراف حوضچه آب تصفیه‌خانه شهرک طالقانی و درپوش نداشتن دریچه‌های مخزن (آب) برخی از مشکلات هستند.

وی با اشاره به شکایت مکرر شهروندان شهر چمران از بالازدگی فاضلاب، افزود: با وجود اینکه مقرر بود میزان کدورت آب در شهر چمران کاهش یابد اما کدورت آب در این شهر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماهشهر با بیان اینکه وضعیت آب و فاضلاب در بندر امام(ره) بحرانی‌تر است، گفت: نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب در برخی نقاط، وجود انشعابات غیر مجاز و آب بدون کلر و مصرف آب خام در یک منطقه از این شهر با جمعیت ۵ هزار نفری برخی از مشکلات بندر امام است.

وی افزود: برخی روستاها نیز از آب خام استفاده می‌کنند و کلر باقیمانده صفر، افت و قطعی مکرر فشار آب نیز از دیگر مشکلات برخی روستاهای ماهشهر است.

شنبدی تصریح کرد: میزان مطلوبیت میکروبی آب ماهشهر در مناطق شهری از ۸۸.۸ درصد در سال گذشته به ۸۳.۴ درصد و در مناطق روستایی از ۶۲ به ۶۱ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در سال گذشته و امسال تمام نمونه‌های گرفته‌شده از مناطقی که تحت پوشش آبفا نیستند، دارای آلودگی میکروبی و همچنین کلر باقیمانده صفر بوده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماهشهر با اشاره به بهتر شدن وضعیت کلر باقیمانده آب در ماهشهر، بیان کرد: متاسفانه هنوز کدورت آب به ویژه در فصل زمستان خوب نیست.

وی با ابراز نگرانی از بروز التور در فصل پاییز، تصریح کرد: در حال حال حاضر باید با افزایش کلر زنی و حل کردن مساله آب خام در یکی از مناطق بندر امام(ره) آلودگی آب کنترل شود؛ نگرانی ما از این است که این منطقه محلی برای بروز ناگ (NAG) شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.