×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۵ هزار واحد مسکونی در بندرامام بازسازی می‌شود

اکبر نیکزاد در بازدید از روند بازسازی مناطق آبگرفته بندر امام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از پروژه های مهم و بسیار اساسی در حال اجرا در شهر بندر امام خمینی، پروژه ساماندهی بافت نابسامان و در معرض خطر این شهر است.

وی افزود: ۵ هزار واحد مسکونی در بندرامام خمینی وجود دارد که غیرمقاوم هستند و در ساخت آن ها اصول فنی رعایت نشده است.

رئیس بنیاد مسکن گفت: همه مسوولان کشور بر مساله ساماندهی این واحدها تاکید داشتند و از این رو با یک برنامه‌ریزی ضربتی، مطالعات ساخت این واحدها انجام شد.

نیکزاد بیان کرد: برای ساخت مسکن به محوریت مردم به تعداد ۵ هزار واحد مسکونی، نیاز به زمین بیشتری بود و از این رو برنامه‌ریزی شد تا در بخش‌هایی که ممکن است نسبت به درجاسازی برخی از واحدها اقدام شود.

وی افزود: برای ساخت سایر واحدها قرار شد تا اراضی مورد نیاز تامین شود. خوشبختانه اکنون نقشه‌های تفکیکی در اراضی تامین و همچنین نقشه‌های تفکیکی در طرح درجاسازی، مصوب شده است.

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: عملیات اجرایی در بحث درجاسازی واحدها آغاز شده است و برخی از ساختمان ها در مرحله فونداسیون، اسکلت و برخی نیز در مرحله تکمیل سقف هستند.

نیکزاد عنوان کرد: برای ساخت واحدهایی که قرار است نسبت به جابه‌جایی آن ها اقدام شود و امروز نیز نسبت به کلنگ زنی یکی از این واحدها اقدام شد، ۱۳۰ میلیون تومان وام ارزان قیمت و ۵۵ میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۱۶۰ کیسه سیمان هدیه بنیاد مستضعفان به مردم برای ساخت واحدها تحویل داده می شود. همچنین برای زیرساخت های این مجموعه برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: به صورت ضربتی در بندرامام کار ساخت واحدها آغاز شده است و تلاش خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن و با محوریت مردم واحدهای مسکونی را بسازیم و خدمات مورد نیز ایجاد شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.