×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اولین پرواز بین‌المللی “کارگو” در منطقه آزاد اروند انجام شد

جبار سالم پور در گفت‌وگو با آساخبر و در حاشیه اولین پرواز کارگو که شامگاه گذشته به مقصد کویت از فرودگاه بین‌المللی آبادان به پرواز درآمد، اظهار داشت: یکی از مسائل موردتوجه ما در منطقه آزاد اروند، راه‌اندازی کارگو یا همان سیستم حمل بار هوایی بوده است.

وی بابیان اینکه پیگیری‌های مختلفی به‌منظور راه‌اندازی کارگو در منطقه آزاد اروند انجام دادیم، افزود: در حال حاضر مقصد اصلی ما صادرات به کشور کویت است. پیش‌ازاین صادرات به این کشور از طریق فرودگاه‌های شیراز، تهران و اصفهان انجام می‌گرفت.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند بابیان اینکه در حال حاضر به کشورهایی مانند عراق و کویت پرواز انجام می‌شود، گفت: در گام بعدی می‌توان کشورهای ترکیه، روسیه و اوراسیا را نیز تحت پوشش این طرح قرار داد.

سالم پور بابیان اینکه حمل هوایی بار مزایای بسیاری داشته و به توسعه صادرات، ارزآوری و تقویت اقتصاد کشور کمک می‌کند، بیان کرد: رویکرد ما همواره مبتنی بر تقویت صادرات و حمایت از صادرکنندگان بوده است.

وی اظهار کرد: پرواز کارگو این فرصت را برای منطقه آزاد اروند فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان منطقه و استان بتوانند در کم‌ترین بازه زمانی صادرات خود را انجام دهند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: برقراری پرواز کارگو از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان می‌تواند بازتاب خوبی برای صادرکنندگان داشته باشد و این منطقه را به‌عنوان پایلوت بارهای هوایی معرفی کند.

سالم پور گفت: فرودگاه بین‌المللی آبادان بهترین موقعیت برای پرواز به کشورهای اطراف را دارد و در همین راستا معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند مذاکراتی با ایرلاین هایی که علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه هستند داشته و امیدواریم با تکمیل ترمینال جدید فرودگاه، مقدماتی برای حضور بیشتر در این منطقه برای رسیدن به هاب کارگو فراهم شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.