×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
سیاست ما استفاده از مدیران بومی و استقرار آنها در استان است

جمعی از نمایندگان شرکت های تابعه بنیاد مستضعفان امروز با صادق خلیلیان استاندار خوزستان دیدار و گفت وگو کردند.

استاندار خوزستان در این نشست گفت:از اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای کمک به توسعه و عمران استان خوزستان تشکر کرده و آن را به فال نیک می‌گیریم انشاالله به حول و قوه الهی بتوانیم خدمتی به مردم استان انجام دهیم.

وی افزود:یکی از اهداف انقلاب اسلامی رساندن جایگاه ایران به یک جایگاه شایسته و درخور و ملت ایران بوده است که در طول ۲۰۰ سال گذشته به دلایل مختلف از جمله استعمار جایگاه کشور ایران تنزل پیدا کرده به نحوی که استعمار می‌توانست در دوران قاجار نخست وزیر ها را جابجا کند و تا داخل دربار هم نفوذ کرده بود و کاررا به جایی رسانده بودند که در دوران پهلوی پادشاه را جابجا می کردند.

خلیلیان گفت:اما انقلاب اسلامی عزت ملت ایران را به خود آنها برگرداند و جایگاه ایران را ارتقا داد و دست بیگانگان را از سر ملت کوتاه کرد و آنچه از دوران طاغوت به جا ماند آن خرابی های وسیع و گسترده در بخش های مختلف کشور بود.

استاندار خوزستان اظهار داشت:در پیش از انقلاب از نظر شاخص های توسعه بر اساس گزارش سازمانهای بین المللی همچون UNDP جایگاه شایسته ای نداشتیم و این شرایط برخلاف تبلیغات سالهای اخیر است که با استفاده از خلأ اطلاعاتی و ضعف تبلیغاتی ما انجام میشود.

وی ادامه داد:گزارشات سازمان‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که ایران بر اساس شاخص توسعه از یک کشور ضعیف در حال توسعه در قبل از انقلاب به کشوری با توسعه سطح بالا رسیده است و البته یک مرحله دیگر دارد که توسعه خیلی بالا است که هنوز ما به آن مرحله نرسیده ایم و معمولاً۲۰تا۳۰کشور دنیا در آن سطح قرار دارند.

خلیلیان بیان کرد:وضعیت اقتصادی کشور تا سال۹۰در بهترین شرایط تاریخ ایران نوین در۱۰۰سال اخیر قرار داشت و طرح هدفمندی یارانه ها هم برای کاهش فاصله طبقاتی و حمایت از محرومین بسیار موثر بود.همچنین در صنایع و فناوری همچون انرژی هسته ای به پیشرفت های مهمی همچون غنی سازی۲۰درصد رسیده بودیم و اینجا بود که استکبار از واهمه رسیدن ما به نقطه غیرقابل برگشت و غیرقابل مهار تحریم های ظالمانه و گسترده ای را علیه ما اعمال کرد و آثار آن از سال ۹۱شروع شد.

وی عنوان کرد:آثار منفی تحریمها با چاشنی بی تدبیری در۸سال اخیر شرایط کشور را سخت تر کرد و نارضایتی اجتماعی را در پی داشت؛ دولتی در۸سال اخیر بر سرکار بود که در انتظار آثار و گلابی برجام بودند که هرگز چیده نشد و وضعیت اقتصاد ایران از سال۹۲تا۹۹یک سیر سراشیبی را طی کرد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد:وظیفه سنگینی بر عهده ما گذاشته شده است و با توجه به انتخابات اخیر هم اکنون مردم به این دولت خیلی امیدوار هستند که خرابی هایی که در ۸سال اخیر رخ داده و ضعف هایی که وجود داشته و مشکلات اقتصادی و فرهنگی که بروز پیدا کرده است را بتوانیم سازماندهی کنیم.

خلیلیان یادآور شد:دولت اراده قوی برای حل مشکلات دارد مجلس هم همراه است و علاوه بر تشکیل یک دولت انقلابی به سازماندهی مدیریت های استانی همت گمارده که در راس آن هم استان خوزستان است که یک استان ویژه است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد:ویژگی های سوق الجیشی و ظرفیت های بسیار متنوع آب و خاک دسترسی به آب‌های بین المللی و منابع غنی نفت و گاز و صنایع گسترده که در استان حضور دارند و در بحث کشاورزی هم که حرف اول را در کشور استان خوزستان می‌زند و۳۳درصد از منابع آبی کشور در این استان جاری است گرچه امسال که دچار خشکسالی شدیم و همه کشور با این مشکل دست و پنجه نرم می کند.

استاندار خوزستان اضافه کرد:خوزستان نقش بسیار مهمی در اقتصاد ملی دارد و بعد از تهران در تولید ناخالص داخلی استان خوزستان رتبه دوم را دارد در بحث تامین منابع بودجه عمومی دولت۴۰تا۵۰درصد از آن از خوزستان تامین می شود.

خلیلیان اظهار داشت:علی رغم این توانمندی ها و ظرفیت های گسترده وضعیت استان خوزستان متناسب یک چنین جایگاهی نیست و این امر وظیفه ما را سنگین تر میکند.به همین خاطر است که حاکمیت نگاه و توجه ویژه‌ای به این استان دارد و اراده اش بر این است که مسائل و مشکلات استان را برطرف کند و آن را به جایگاه شایسته ای در مسیر توسعه و پیشرفت برساند.

استاندار خوزستان بیان کرد:یکی از کارهای مهم که باید انجام دهیم ایجاد اشتغال در استان است یکسری از ظرفیت های اقتصادی و تولیدی که راکد شده اند به باید فعال شوند و برای محرومیت زدایی و کاهش فقر و حل مشکل حاشیه نشینی در استان به صورت ویژه برنامه ریزی کردیم که مسائل آن را مرتفع کنیم.

خلیلیان گفت:دفاع از مظلومان پابرهنگان و فقرا یکی از اهداف انقلاب اسلامی است مرحوم امام می گفتند صاحبان اصلی انقلاب محرومان هستند بنیاد مستضعفان همچنان که از نامش پیداست متعلق به همین قشر است که ولی نعمت انقلاب هستند.

استاندار خوزستان عنوان کرد:انشاالله از ظرفیت های ملی و استانی استفاده کنیم و از بنیاد مستضعفان که اعلام آمادگی برای کمک به استان داشتند صمیمانه سپاسگزارم.ما این اعلام همکاری را به فال نیک گرفته و آن را در راستای نگاه ویژه نظام برای کمک به استان میدانیم.

وی در پایان گفت:سیاست ما استفاده از مدیران بومی و استقرار آنها در استان است تا مردم احساس نمایند فاصله ای میان آنها و مدیران نباشد و این اعتماد مردمی یک سرمایه محسوب میشود و باید آن را ارتقا دهیم.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.