×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
وزیرکشور: خوزستان ظرفیت های زیادی برای برون رفت از مشکلات موجود دارد

احمد وحیدی روز پنجشنبه در آیین معارفه استاندار جدید خوزستان در مجتمع فجر سپاه در اهواز افزود: یکپارچگی در سطوح مختلف یکی از شروط اصلی پیشرفت در استان خوزستان است این استان قطعه مهم از این سرزمین است و همه باید در ساختن آن کمک کنند.
وی اظهار داشت:همه صنعتهای بزرگ و شرکت ها باید در یک برنامه جامع نقش خود را در توسعه استان خوزستان مشخص کنند و وارد میدان توسعه شوند.

وحیدی با اشاره به ایجاد تحول در مدیریت شهری در خوزستان بیان کرد: سیمای برخی شهرهای خوزستان باید تغییر کند و شهرداران و شورای های شهر باید در این زمینه همت کنند، سیمای برخی شهرها باید با نشاط تر باشد و  مدیریت شهری  باید تحول و تکامل را به دنبال داشته باشد.
وزیر کشور ادامه داد: در برخی پروژه‌های ملی مانند طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری باید تلاش مضاعفی در استان خوزستان صورت گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان خوزستان در حوزه گردشگری گفت: یکی از ظرفیتهای معنوی این استان راهیان نور است.  در کنار آن وجود آرامگاه علی بن مهزیار (ع) و سایر امام زادگان، حرم حضرت دانیال نبی(ع)، همچنین شخصیت های برجسته ، ظرفیت بسیار وسیعی را در حوزه گردشگری برای این استان فراهم آورده است.

وزیر کشور افزود:ظرفیت های کشاورزی و آبزی پروری ، همجواری با عراق و ظرفیت های معنوی نظیر راهیان نور و بقاع زیارتی در خوزستان بی نظیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه خوزستان نیازی به امتحان مجدد ندارد چون در دوران مختلف از امتحان آزمایش سرفراز بیرون آمده است گفت: ۱۲۳ نقطه محروم در خوزستان شناسایی شده است که همه دستگاهها برای محرومیت زدایی این مناطق باید اقدام کنند.

وحیدی افزود:صنایع تبدیلی و پایین دستی پتروشیمی که دهها برابر ارزش افزوده دارد باید در خوزستان توسعه  باید.

وزیر کشور گفت: برای این استان سند پیشرفت و توسعه  می‌خواهیم تا براساس آن مدیران محلی بتوانند مشکلات استان را برطرف کنند.

ضرورت تدوین سند توسعه و پیشرفت خوزستان

وزیر کشور گفت: برای استان خوزستان باید سند پیشرفت و توسعه تدوین شود تا براساس آن مدیران محلی بتوانند مشکلات استان را برطرف کنند.

وی تدوین سند توسعه و پیشرفت خوزستان را خواست ریاست جمهوری خواند  و گفت: براساس سند توسعه و پیشرفت و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور باید برنامه ها به صورت زمان‌بندی در استان اجرا شوندو مشخص گردد چه پروژه‌ای از چه زمانی با چه میزان اعتباری آغاز و چه زمانی

تکمیل می‌ شود، پشتوانه سند توسعه و پیشرفت نقش مشارکت‌های حداکثری است.

 

رفع مشکلات خوزستان دغدغه مقام معظم رهبری و رییس جمهوری است

وزیر کشور با تبیین ظرفیت های متنوع اقتصادی ، فرهنگی ، صنعتی ، کشاورزی و موقعیت راهبردی خوزستان گفت: رفع مشکلات خوزستان دغدغه جدی مقام معظم رهبری و رییس جمهوری است و مطمئن هستیم در سایه یکپارچگی ، یکصدایی و یکدستی می توان از این ظرفیت ها برای برون

رفت از چالش ها بهره گرفت.

وحیدی افزود:خوشبختانه هم اکنون یکپارچگی و کنار هم بودن در سه قوه حاکمیتی ایجاد شده و این فرصتی بی نظیر برای حل مشکلات کشور به خصوص خوزستان فراهم شده است.

وی انتخاب یک استاندار بومی و آشنا به مسایل و چالش‌های استان خوزستان را فرصتی مغتنم و ارزشمند برای توسعه و عمران خوزستان بیان کرد و افزود: استاندار خوزستان با اختیارات ویژه با همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ، نمایندگی ولی فقیه در استان

و مشارکت مردم می تواند گره های استان را یکی پس از دیگری باز کند.

وزیر کشور تاکید کرد:هیچ مساله حاشیه ای نباید مانع پیشرفت استان در دوران جدید باشد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از درآمد کشور از خوزستان تامین می شود ولی مردم این استان در دهه های اخیر با مشکلات حادی در حوزه های آب ، بیکاری ، محیط زیست رو به رو بوده اند افزود: اقتصاد دریا، منابع زیرزمینی ، کشاورزی ، اقوام گوناگون ، صنایع بزرگ ، بنادر و مناطق آزاد و ویژه از

ظرفیت های مهم برای توسعه استان هستند ولی متاسفانه هنوز بخش های زیادی از خوزستان از توسعه نامتوازن ، عقب ماندگی و بیکاری رنج می برند و این پذیرفتنی و قابل قبول نیست.

وزیر کشور  با اشاره به اینکه همه بخش ها باید مشارکت حداکثری در توسعه و رفع عقب ماندگی ها داشته باشند افزود: صنایع بزرگ باید نقش خود را در دوره جدید تعیین و تنظیم کنند.

وحیدی  همجواری خوزستان با عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس را فرصتی برای توسعه مراودات اقتصادی (صادرات و واردات) بیان کرد و افزود:اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده می شد چهره استان متحول می شد و بستری مناسب برای توسعه سایر بخش ها فراهم می گردید.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود به نقش محوری خوزستان در دفاع از نظام اسلامی و تقدیم ۲۳هزار شهید دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: خوزستان با همه مشکلات و گلایه هایی که مردم دارند همچنان دژ اصلی دفاع از کشور و نظام اسلامی است و دشمنان به این

مساله کاملا” آگاه هستند.

وزیر کشور صبح امروز برای معرفی استاندار جدید خوزستان از طریق فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی وارد خوزستان شد و مورد استقبال مسئولان این استان قرار گرفت.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.