×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
محمودی:سابقه مدیریتی شهردار منتخب بیش از ۱۰ سال است/هنوز پاسخی از وزارت کشور نگرفته‌ایم

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز کفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران مورخ ۲۵ آذرماه ۹۷ پس از رسمیت یافتن شوراها یک ماه برای انتخاب شهردار زمان وجود دارد که قبلاً این زمان سه ماهه بود.

سیاوش محمودی افزود: براساس شرایط موجود در آئین نامه و دعوت از نخبگان و مردم شورای شهر از میان ۴۰ گزینه پیشنهادی در نهایت با اکثریت آرا آقای رضا امینی را به عنوان شهردار کلانشهر اهواز انتخاب کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: شرایط موجود در آئین نامه مورد توجه اعضای شورای شهر بوده و بر همین اساس کسانی که فاقد شرایط موجود در آئین نامه بوده‌اند و شرایط احراز صلاحیت را ندارند از آن‌ها درخواستی مبنی بر ارائه برنامه نشد.

وی با بیان اینکه صلاحیت شهردار منتخب شورا طی استعلامی به صورت شفاهی از وزارت کشور تأیید شده، خاطرنشان کرد: شهردار انتخاب شده توسط شورای شهر طبق قانون باید به مرجع رسیدگی و تأیید کننده صلاحیت که مقام وزیر کشور است اعلام شود.

محمودی با بیان اینکه حکم شهردار کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر توسط وزیر کشور ابلاغ می‌شود، ادامه داد: نامه مکتوب شورای شهر اهواز به وزیر کشور که مرجع تأیید کننده صلاحیت شهردار است به مسئولان مربوطه در وزارت به صورت حضوری تحویل داده شد تا شرایط تصدی شهرداری اهواز برای گزینه منتخب احراز شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: اگر وزیر کشور برای شهرهای بالای یک میلیون نفر و استاندار برای شهرهای کوچک صلاحیت شهردار منتخب را احراز نکنند مراتب با ذکر دلایل به شورای شهر منعکس می‌شود و شورا می‌تواند نسبت به انتخاب خود پافشاری کند که در این شرایط موضوع در شورای حل اختلاف کشور بررسی شده یا شورا تصمیم نهاد مربوطه را می‌پذیرد و یک گزینه جدید انتخاب و معرفی می‌شود.

محمودی با ابزار تعجب از اظهار نظر فرماندار اهواز مبنی بر عدم تأیید شهردار اهواز گفت: بر اساس هماهنگی‌های قبلی در جلسات مختلف با مسئولین و معاونت مربوطه در وزارت کشور بودیم و مصاحبه‌ها و اقدامات لازم برای احراز صلاحیت توسط شهردار منتخب انجام شد و هنوز هیچ پاسخی از وزارت کشور در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: اظهار نظری که در رسانه‌ها نیز منتشر شده به نظر من خارج از قانون و شرایط موجود در آئین‌نامه‌ها بوده و هیئت تطبیق در فرمانداری در این خصوص صلاحیتی ندارد بلکه تنها می‌تواند به صورت شکلی مصوبه را بررسی کند که آیا دستور جلسه ۲۴ ساعت قبل از تشکیل ارائه شده است یا خیر و آیا رأی گیری انجام شده یا خیر و بررسی محتوای جلسه بر حیطه اختیارات وزارت کشور است.

محمودی گفت: اظهار نظر فرماندار اهواز سبب تعجب یکی از مقامات ارشد ورازت کشور شد و او گفت که ۱۴۰۰ شهر داریم و این اولین بار است که یک فرماندار در خصوص انتخاب شهردار و احراز صلاحیت او آن هم یک کلانشهر اظهار نظر می‌کند.

محمودی در پاسخ به سخنان فرماندار اهواز بیان کرد: شورای شهر قبول دارد که همه مصوبات باید در هیئت تطبیق بررسی شوند اما وقتی وزارت کشور یک آئین نامه اجرایی به صورت جداگانه برای تصدی شهردار ارائه می‌دهد یعنی این موضوع قرار است براساس آئین نامه وزارت کشور که صراحتاً بیان کرده است وزیر کشور برای کلانشهرها و استاندار برای شهرهای کوچک می‌تواند اظهار نظر کند، بررسی شود.

محمودی ادامه داد: آقای امینی مدرک کارشناسی کشاورزی دارد و در مورد مدرک کارشناسی ارشد او اختلاف نظر وجود دارد چرا که در جایی مدیریت برنامه‌ریزی امور فرهنگی و در جای دیگر امور فرهنگی آمده است که بر اساس آئین نامه مرجع تشخیص این موضوع وزارت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: هیئت تطبیق می‌توانست برای جلوگیری از ایجاد چنین مسائلی از شورای شهر دعوت کند درحالی که این اتفاق نیفتاد و سوابق مدیریتی خارج از شهرداری شهردار منتخب بررسی نشده است.

محمودی اضافه کرد: از موارد دیگری که نادیده گرفته شده بحث جانبازی و تداوم مدیریت سه ساله بر پست مرتبط با رشته تحصیلی است که هرکدام یک سال به سوابق مدیریت اضافه می‌کند و بر اساس این موارد سابقه شهردار منتخب اهواز بیش از ۱۰ سال است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.